

Dobar dizajn je bezvremenski, a rijetki komadi znaju objediniti funkcionalnost, estetiku i simboliku. Jedan od takvih jeste Metafora stol koji su dizajnirali Massimo i Lella Vignelli. Nedavno smo pisali o Flos lampi koja je također djelo talijanskih arhitekata i dizajnera. Kada se nadovežemo na to, može se primijetiti da su Talijani liga za sebe ako pričamo o dizajnu koji traje. Iako je ovaj komad namještaja dizajniran krajem 70-ih, potražnja za njim, ali i estetska privlačnost ne pada. Stoga ne čudi da Journal wishlista postaje sve duža.
Zašto je Metafora stol iconic piece?
Dizajnerski namještaj iz tog vremena karakterizira ne samo sleek, minimalistički izgled, već i promišljenost u dizajnu. Ovaj komad je pravi primjer koji prati taj sentiment. Metafora stol, koji su 1979. godine dizajnirali Lella i Massimo Vigneli, predstavlja izvanredan primjer minimalističkog dizajna inspiriranog osnovnim geometrijskim tijelima. Stol se sastoji od četiri odvojena elementa – kocke, valjka, kugle i piramide, izrađenih od različitih vrsta mramora. Ova geometrijska tijela zajedno pridržavaju veliku, prozirnu staklenu ploču.
Promišljenost ovog komada vidljiva je u tome što se tijela mogu postaviti proizvoljno u prostoru bez narušavanja statike stola. Bračni par Vignelli se razvijao u okviru modernističke tradicije. Zato nije ni čudo da se njihov kreativni rad oslikava jednostavnost, koja je u ovom slučaju izražena bazičnim geometrijskim formama.
Massimo i Lella Vignelli: Bračni par koji je ostavio trag
Iako su porijeklom iz Italije, ovaj duo se preselio u Ameriku, gdje je nastavio širiti svoj utjecaj. Oni nisu ostali zapamćeni samo po dizajniranju namještaja, iako su definitivno ostavili par kultnih komada iza sobe. Jedan od njih je Handkerchief stolica jednostavnog oblika koja odiše postmodernističkim duhom. Pored toga, bračni par je prepoznat i u krugu grafičkog, industrijskog i produkt dizajna, ali i dizajniranja pakiranja. Massimo je čak pružio i grafičko rješenje za mapu njujorškog metroa nakon suočavanja grada s problemima zastarjelih informacija o stanicama i linijama. Vignellijevi su dizajnirali i vrećicu modne kuće Bloomingdale’s. Njihov rad je bio toliko prisutan tih godina da je New York izgledao kao svojevrsna Vignelli izložba.
Njihova filozofija dizajna bila je jednostavna: dobar dizajn treba biti jasan, razumljiv i estetski trajan. Metafora stol je upravo dokaz te filozofije. Njegova geometrijska elegancija i suptilna igra materijala i oblika ostaju relevantni i danas, čineći ga pravim primjerom dizajna koji odolijeva vremenu.
*Članak je preuzet s portala Journal.rs.
Foto: Instagram / @pieterpeulen / @charlottetaylr / @studiofacon /