Teško je uspjeti, ali još je teže opstati – slučaj gašenja brenda Y/Project nakon 14 godina
Teško je uspjeti, ali još je teže opstati – slučaj gašenja brenda Y/Project nakon 14 godina

Teško je uspjeti, ali još je teže opstati – slučaj gašenja brenda Y/Project nakon 14 godina

Trenutno svjedočimo gašenju brenda Y/Project, koji je nakon dugih 14 godina poslovanja zbog financijskih dugova bio prisiljen zatvoriti svoja vrata. Brend je dugo tražio kupca, a nakon odlaska kreativnog direktora Glenna Martensa (isti dizajner koji je i na poziciji kreativnog direktora Diesela) spasa im jednostavno nije bilo. Može li se opstati u okrutnoj modnoj igri koja će vas bez problema zgaziti?

Slučaj: Y/project

Y/Project je bio francuski modni brend poznat po inovativnom, ali nosivom pristupu odjeći. Osnovali su ga Gilles Elalouf i Yohan Serfaty, ali brend zapravo postaje prepoznatljiv kada na kreativno čelo dolazi Glenn Martens. 2023. godine brend ima tek 24 zaposlenih, a prihod im je bio svega 11 milijuna eura. U lipnju 2024. godine, Elalouf, jedan od osnivača, preminuo je nakon duge bolesti i tu se već počeo naslućivati kraj.

Zašto Y/Project nije uspio? Nažalost, prave razloge i događanja unutar firme nećemo znati, no lako je zaključiti: nisu imali budžeta ni velikog Spasitelja. Mnogi brendovi su se susreli s ovim problemom (čitaj: Supreme), no razlika između Y/Projecta i Supremea je što se Supreme ipak uspio izvući. Uz sve to, ne pričamo o nekom nenosivom brendu. Y/Project je avangardniji, ali itekako nosiv brend. Čak neki oblik pomaknutog streetweara. No, brend je uvijek bio “tu negdje”, ne pripadavši ni luksuznim ni streetwear (dostupnijim) brendovima. I nema povijest i utjecaj kao što je to recimo imao Supreme.

Bili su poznati, ali ne dovoljno

Ako si možete priuštiti, onda ćete uložiti u torbu od Louis Vuittona, Prade, Miu Miu. Ako ne možete, kupovat ćete u high street trgovinama poput Zare, H&M-a i Manga. Ali lagali biste da kažete da odete na Farfetch, MyTheresu i ostale platforme i u tražilicu ukucate Y/Project, iako brend ima odlične kolekcije i izvrsne komade. Zaljubljenici u modu i modni insajderi čak bi to i napravili, no brend ne živi od njih. Zbog financijske krize koja ih je zadesila, marketing brenda je tu dosta kaskao za ostalim brendovima i rijetko biste čuli za njihovo postojanje. S tim da se od njih ne očekuje prisutnost u medijima u kakvoj uživaju recimo LVMH brendovi. Jednostavno su bili tu, ali i nisu. Šteta, jer kolekcije su im izvrsne.

Borba s vjetrenjačama

Teško je uspjeti, ali još je teže opstati. Nažalost, svjedoci smo brzog načina života u kojem najbogatiji dobiju najbolji dio kolača. A to su s jedne strane grupacije poput LVMH-a ili Keringa, a s druge strane Inditex. Ovi u sredini, pa čak i nakon 14 godina rada, postanu nevidljivi.

Jedan od brendova koji još uvijek nije u vlasništvu spomenutih grupacija, a itekako je uspješan i poznat je Jacquemus, koji stoji na VLASTITIM nogama već 16 godina. On se probio jednim odjevnim predmetom, torbicom, koju je nosila i modna elita i “obični” ljudi. Nakon toga su nanizale senzacionalne revije i još bolje kampanje i nakon godina i godina rada, Jacquemus je izgradio brand image koji neće (nadamo se) doživjeti krah. On je zajahao val popularnosti usred kojeg se našao i iskoristio ga. Y/Project, unatoč tome što su njihovu robu nosili Charli XCX, Troye Sivan i Chappel Roan, je široj masi i dalje ostao nepoznat.

Y/Project je ugasio svoju službenu stranicu, a neke od komada i dalje možete kupiti na platformama My Theresa i Farfetch.

YProject revija
YProject revija
YProject revija
YProject revija

Foto: Y/Project, Instagram

Učitati još
Zatvori