Neda Zubović Mihaljević: Vlasnica najuspješnijeg baby shopa u regiji o vođenju posla iz snova
Jedan od najuspješnijih domaćih shopova koji okuplja vrhunske brendove baby opreme, zove se NajNaj – a poznat je gotovo svim roditeljima male djece. Ovdje ćete pronaći isključivo proizvode najveće kvalitete i sigurnosti za mališane, dok njihove proizvode roditelji jednostavno obožavaju. Naime, osnivačica i vlasnica NajNaj shopa, Neda Zubović Mihaljević, majka je četvero djece, pa se iz prve ruke uvjerila koliko su ove značajke, kao i praktičnost i jednostavnost korištenja od nemjerljive važnosti.
Razgovarali smo s Nedom, koju je upravo uloga majke nagnala na veliki zaokret u karijeri, a koji ju je s vremenom doveo do pozicije uspješne poduzetnice koja uživa u onome što radi. Neda nam je otkrila kako je izgledao njen poslovni put, od ideje i pokretanja pa sve do širenja biznisa, ali i čija podrška joj je najviše značila u trenucima kada ideje i planovi nisu na prvi pogled izgledali realistično i profitabilno.
Journal Intervju: Neda Zubović Mihaljević
Stojite iza jednog od roditeljima omiljenog baby shopa u regiji. Kako je izgledao put do poslovne točke na kojoj ste danas?
NajNaj je baby shop, ali je prije svega kuća vrhunskih brendova dječje opreme i stručnjaka koji stoje iza njih, te roditeljima pružaju podršku kad im je najpotrebnija.
Rekla bih da je moj poslovni put bio vrlo ispunjujuć, zabavan i zanimljiv, ali definitivno nije bio pravocrtan. Nakon što sam diplomirala za inženjera biologije na PMF-u, u Francuskoj sam magistrirala upravljanje industrijskim okolišem. Zatim sam se vratila u Hrvatsku i zaposlila u Zagrebačkoj banci, gdje sam radila na tržištu kapitala, projektnom financiranju pogotovo obnovljivih izvora energije i uspostavi procesa koji su prilikom financiranja u obzir uzimali okolišne aspekte.
Kako sam postala majka, opet je u meni proradio poziv biologa. Zanimalo me kako najprirodnije ostvariti roditeljsku ulogu, pogotovo vezano uz porođaj, dojenje i nošenje, te tako ostvariti puni potencijal razvoja djece. Takve prakse nije uvijek lako ukomponirati u društvene i institucionalne okvire koji vladaju u Hrvatskoj pa sam se neko vrijeme bavila aktivizmom i edukacijama za javnost i stručnjake. U okviru toga zanimala me i sigurnost djece i nije mi bilo jasno zašto najsigurnije autosjedalice (u kojima se djeca voze u smjeru suprotnom od smjera vožnje) nisu dostupne u Hrvatskoj, niti igdje u regiji, uključujući i Austriju?
Tada sam sa suprugom odlučila osnovati tvrtku i početi se baviti distribucijom proizvoda koji su vezani uz naše vrijednosti i koji omogućavaju roditeljima da nastave sa svojim aktivnim životnim stilom, a istovremeno se potpuno posvete djetetu i pruže mu ono što je najbolje za njegov razvoj.
Prvi ste u Hrvatsku doveli nekolicinu vrhunskih baby brendova – jeste li imali jasnu misiju i cilj da to bude baš tako, ili su se stvari slagale spontano?
Započeli smo spontano, a naša se vizija vrlo brzo kristalizirala. Proizvodi koje stavljamo na tržište izraz su naših vrijednosti, kao što su sigurnost, povezanost s djecom, zajedničko otkrivanje svijeta i stjecanje neprocjenjivih iskustvenih trenutaka.
Počeli smo tako što smo bili oduševljeni BeSafe autosjedalicom koju sam 2007. vidjela na skandinavskim stranicama i koju smo jedva uspjeli nabaviti za svog sina i prevesti u Hrvatsku. Ideja je bila da tu razinu sigurnosti koju pruža BeSafe i koncept vožnje u smjeru suprotnom od smjera vožnje ponudimo i drugim roditeljima koji imaju aktivan život i žele svojoj djeci omogućiti vožnju koja je 5x sigurnija od klasične.
Idući korak bile su Ergobaby nosiljke. One roditeljima omogućavaju da udobno i ergonomski nose djecu, te da, dok obavljaju sve svoje poslove, njihova djeca budu idealno zbrinuta u njihovom naručju i da se istovremeno razvija duboka povezanost djeteta s roditeljem – govori nam Neda dok nam pokazuje kako se postavlja nosiljka za novorođenče.
Također smo uskoro počeli uvoziti Carriwell, donje rublje koje omogućava lako dojenje i pruža podršku trudnicama, MODU igračke koje potiču motorički razvoj i kreativnost djece i brojne druge vrhunski korisne brendove. Jedan projekt koji nas posebno veseli zadnjih godina je naša vlastita proizvodnja Baobaby cipelica. Cipelice proizvodimo u Zagrebu, radimo ih od najmekše biljno štavljene i bojane kože koja ima brojne certifikate kvalitete, a one djeci omogućavaju da počnu hodati kao da su bosonoga i tako brže i bolje razvijaju mišiće, spretnost i motoriku.
S koliko partnera danas surađujete i što NajNaj izdvaja iz konkurencije?
Danas surađujemo sa 16 proizvođača koji su vrhunski kvalitetni i svaki donosi nešto posebno, novo, inovativno – dodatnu vrijednost za djecu, roditelje, okoliš. Ipak, naši glavni partneri su stotine naših prodajnih mjesta u Hrvatskoj i regiji. Surađujemo s raznim tipovima trgovina. Od specijaliziranih trgovina i lanaca koji prodaju dječju opremu, u kojima stručno i posvećeno osoblje pomaže roditeljima u odabiru i uči ih kako koristiti proizvode, preko brojnih web trgovina, trgovina igračkama, zatim ljekarni do specijaliziranih trgovina koje se posvećuju više edukacijama i savjetovanju roditelja po pitanju sigurnosti ili po pitanju nošenja djece.
Svi naši partneri prepoznali su dobrobiti koje donose naši proizvodi, o njima se redovito educiraju i oni su ti koji šire našu viziju i misiju i prenose naše poruke i vrijednosti do svakog roditelja.
Osim webshopa NajNaj i proizvodnje cipelica Baobaby, tu je i NajNaj škola za buduće roditelje gdje ste i predavač. U kojim područjima svog posla danas najviše uživate?
Doista bih rekla da jako uživam u školi za buduće roditelje. Za našu školu postavili smo si jako ambiciozan cilj, a to je da roditelje naučimo kako da sa svojom djecom ostvare sigurnu povezanost. Sigurna povezanost s roditeljima temelj je za ostvarenje kvalitetnih veza u cijelom daljnjem životu. A kao što nam kaže Harvardska longitudinalna studija, o kvaliteti veza i odnosa s drugim ljudima, ovisi razina sreće i dobrobiti koju ćemo postići u životu. Dakle, nadobudan cilj naše NajNaj škole za roditelje je da generacija djece naših polaznika ima ispunjujuć i sretan život.
U školi smo okupili nevjerojatan tim vrhunskih stručnjaka. Od liječnika, ginekologa, pedijatara, kao što je profesor Jovančević, do primalje Erike Spirić, koja je 40 godina radila u Varaždinskom rodilištu i bila začetnica prirodnog pristupa rađanju unutar našeg bolničkog sustava, do savjetnice za dojenje, doule Une Pašić Gregović, fizioterapeutkinje Matee Vitik, psihologinje, nutricionistkinje… Dakle, doista interdisciplinarno pokrivamo sve teme važne za roditeljstvo i suradnja s takvim stručnjacima kojima je cilj dobrobit naših polaznika izrazito je ispunjujuće iskustvo.
Uz to, jako volim raditi na osmišljavanju novih proizvoda, donositi novosti na tržište, raditi marketing, ali, ipak mi je najljepše raditi s roditeljima i našim malim korisnicima, s bebama i djecom. Trenuci kada imamo priliku savjetovati roditelje, dobiti njihove povratne informacije ili kada nam neko dijete kaže da obožava svoju sjedalicu ili svoju b.box termosicu, to su trenuci u kojima znamo zašto ovo sve radimo.
Cilj naše NajNaj škole za roditelje je da generacija djece naših polaznika ima ispunjujuć i sretan život.
Što je sve nužno za uspješno vođenje biznisa koji posluje i van granica Hrvatske?
Smatram da je jako važno imati jasnu viziju, jasan cilj, gledati u budućnost. Meni je uz to jako važno da moj posao bude svrsishodan, da znam razlog zašto ga radim. Uz to, bitno je imati tim koji dijeli tu istu viziju, koji dijeli isti angažman i istu želju za ostvarenjem ciljeva. Tim koji je spreman preuzeti svoju odgovornost, odraditi svoj dio posla, reći kada je sve super, ali i pokazati svoj stav kada se s nečim ne slaže. Ja imam veliku sreću raditi s timom predivnih suradnica, koje su sve karakterno jake osobe, koje znaju, svaka za svoj brand koji vodi, točno što i kako žele provesti. Veliko mi je zadovoljstvo vidjeti kako surađuju, rastu i razvijaju se ostvarujući svoje poslovne planove, a i kako rastu kao osobe radeći s nama u Mikroedri.
Ipak, vizije i misije se ne ostvaruju bez praktičnih aspekata poslovanja. Za rast u našem biznisu – distribuciji robe – prvenstveno je potrebna precizna i brza logistika, dakle nabava, skladištenje i dostava robe. Zatim, poslovanje trebaju podržavati kvalitetni IT sustavi, kao što je dobar ERP s pouzdanim izvještavanjem te aplikacije za komunikaciju i koordinaciju timova u firmi. Konačno, kad naši kupci obave svoju kupnju, mi smo napravili samo prvi dio posla. Drugi dio je da im budemo na raspolaganju za pomoć s uputama i za sva eventualna pitanja ili poteškoće s korištenjem. Jer jedino ako korisnici znaju kako koristiti kupljene proizvode i ako smo im pružili adekvatnu uslugu u slučaju reklamacije možemo očekivati da budu zadovoljni i da nam i ubuduće daju svoje povjerenje i preporuku.
Iz vaše perspektive, koliko je važno griješiti da bi uspjeh bio konstantan? Kako vidite aspekt pogrešaka u građenju biznisa?
U poslu je neminovno griješiti i učiti iz svojih pogrešaka. Ono što nas uči naš školski sustav je da si ne opraštamo pogreške i da se bojimo pogriješiti. A zapravo, jedino radeći pogreške možemo naučiti i biti bolji drugi puta. Kad gradimo biznis ponekad će se dogoditi krive procjene ili će se okolnosti promijeniti i neke naše odluke bit će pogrešne kad ih sagledamo u novom svjetlu. Ako se ne usudimo preuzimati rizike, onda nećemo griješiti, ali nećemo niti postići rezultate. Kad napravimo pogreške, onda si ih trebamo priznati, osvijestiti ali i ići dalje, a ne se zamarati time što bi bilo da smo postupili drugačije.
Ako se ne usudimo preuzimati rizike, onda nećemo griješiti, ali nećemo niti postići rezultate.
Što se vama pokazalo ključnim za uspješan rast i širenje brenda?
Ključno je ponuditi proizvod koji je doista koristan i koji će stvarno “kliknuti” s korisnicima. Kad naši korisnici kažu “ovaj vaš proizvod me spasio” ili kad čujemo da su djeca u Pelicama napravila svoje prve korake koji ostaju zabilježeni u obiteljskim albumima i sjećanjima, onda znamo da smo napravili dobru stvar. Nisam pobornica konzumerizma i zagađivanja okoliša gomilanjem nepotrebnih proizvoda i ne bih voljela prodavati proizvode koji doista ne pružaju dodatnu vrijednost roditeljima i mladim obiteljima.
Ono što je nama isto bila motivacija i vjetar u leđa jest suradnja s brojnim stručnjacima i osobama koje utječu na edukaciju i preferencije naših kupaca. Kada vidimo da oni prepoznaju, koriste i preporučuju naše proizvode, te ih izdvajaju u gomili stvari dostupnih na tržištu, znamo da smo napravili dobar odabir i da će kvaliteta koju nudimo biti prihvaćena. Primjerice, neki smo dan imali snimanje za Baobaby u Lici i komentar Ličana je bio: pa da, Baobaby Pelice, to su najbolje cipelice za razvoj djece, preporučuju ih ortopedi iz Zadra i svi u Lici ih kupujemo svojoj djeci. Ne mogu vam opisati koliko nam je srce puno kad vidimo da naše proizvode cijene kupci u cijeloj Hrvatskoj.
Ne mogu vam opisati koliko nam je srce puno kad vidimo da naše proizvode cijene kupci u cijeloj Hrvatskoj.
Koliko vam je važan pouzdan financijski partner pri svakodnevnom poslovanju i planiranju daljnjih koraka?
Podrška banke izrazito nam je važna i jako smo sretni što smo u Zagrebačkoj banci uvijek imali podršku educiranih i angažiranih bankara. To još više znači ako zamislite da naše ideje i planovi nisu uvijek na prvi pogled izgledali realistično i profitabilno. Primjerice, na tržište na kojem sigurnost nije bila prioritet, donijeli smo norveški brand sjedalica koje su znale koštati kao pola tadašnje plaće. Ili smo gradili biznis na prodaji nosiljki koje su nekada smatrane prikladnima samo za vrlo alternativnu hippie populaciju. Ali, mi smo slušali želje naših kupaca, a bankari su pažljivo slušali nas. Uvijek su u toku s našim novostima, poznaju naše financijske cikluse i pripremaju nam modalitete financiranja koji su prilagođeni upravo našim specifičnostima i našim potrebama. To su prvenstveno fleksibilni overdraftovi koji nam omogućavaju da pokrivamo svoje peakove potreba za likvidnošću, zatim vrlo brze tečajne transakcije i vrlo fleksibilni i digitalno podržani sustavi plaćanja i povlačenja kreditnih linija.
Podrška banke izrazito nam je važna i jako smo sretni što smo u Zagrebačkoj banci uvijek imali podršku educiranih i angažiranih bankara – pogotovo kada znate da naše ideje i planovi nisu uvijek na prvi pogled izgledali realistično i profitabilno.
Ponuda za poduzetnike Zagrebačke banke
Zagrebačka banka pruža sveobuhvatnu podršku poduzetnicima za financiranje projekata uz pomoć fondova Europske unije. Njihova podrška obuhvaća usluge i proizvode potrebne za provedbu projekata koji su ostvarili pravo na EU bespovratna sredstva, kao i široku paletu EU financijskih instrumenata, stručnu podršku i popratne usluge.
Pružaju podršku pri prijavi na EU natječaje, odobravaju kredite za međufinanciranje i sufinanciranje odobrenih projekata, a tu su i krediti uz povoljnije uvjete financiranja za one projekte koji nisu ostvarili pravo na bespovratna sredstva EU.
Stručna podrška dolazi od tima EU specijalista s dugogodišnjim iskustvom. Ponuda za poduzetnike obuhvaća cijeli proces – od analize mogućnosti do zatvaranje financijske konstrukcije projekta.
Inicijativa UniCredit for Croatia
U ponudi Zagrebačke banke je preko 100 milijuna eura za financiranje malog i srednjeg poduzetništva uz povoljnije uvjete. U sklopu ovih kreditnih opcija poduzetnicima su dostupna jamstva za osiguranje kredita za financiranje investicija i obrtnih sredstava, zahvaljujući kojima mogu ostvariti povoljnije kamatne stope i druge pogodnosti.
Opcije Zagrebačke banke za financiranja malog i srednjeg poduzetništva dio su nove inicijative UniCredit for Croatia u sklopu kojeg Grupa UniCredit nudi 60 financijskih rješenja u vrijednosti od preko 2,6 milijardi eura. Pronađite idealan izvor sufinanciranja vaših projekata.
Foto: Martina Movrić