Kako kupuju milenijalci, a kako Gen Z? Mislili smo da znamo odgovor, ali iznenadili smo se
Jeste li ikada trebali naručiti karte za let, elektroniku ili obaviti bilo koju drugu veću online kupnju i pomislili kako to morate obaviti doma na računalu ili laptopu? Veći ekran vam znači veća preglednost i bojite se nešto zeznuti ako to obavite preko mobitela? Onda ste vrlo vjerojatno milenijalac. Ako pak, pripadate generaciji Z početak ovog teksta vam se vjerojatno čini sulud, ne vidite problem u velikoj online kupnji preko mobitela i možete je obaviti u tramvaju, u kafiću ili dok šetate cestom.
U Journal redakciji prevladavaju upravo te dvije generacije. Međusobnim razgovorom otkrile smo kako se razlikujemo u načinu online shoppinga, a cijelu raspravu oko toga tko kupuje preko ‘velikog’, a tko preko ‘malog’ ekrana potaknuli su i brojni memeovi na tu temu koje viđamo te komentari na društvenim mrežama. Često je nešto Millennial ili Gen Z thing pa tako i način online kupnje.
Generacijske razlike u online shoppingu nisu nepoznata stvar i već su bile predmet brojnih istraživanja. Upravo oni tvrde kako razlike postoje, a to smo odlučili istražiti i mi. Objavili smo kratku anketu na našem Instagram profilu kako bismo istražili obavljaju li milenijalci zaista veće online kupnje preko ‘velikih’ ekrana, a gen Z preko mobitela.
Millennials vs. Gen Z
Milenijalcima pripadaju ljudi rođeni između 1981. i 1996. godine koji su i prva generacija koja je odrasla uz Internet. Dok su milenijalci odrastali, kompjuteri su došli u sva kućanstva, tinejdžeri su nabavljali mobitele i formirale su se prve društvene mreže. Generacija Z, popularno nazvani i zoomeri, ljudi su rođeni između 1997. i 2012. godine. Dok milenijalci nisu od ranih nogu imali pristup Internetu, generacija Z već je. Mnogi pripadnici generacije Z već su početkom osnovne škole imali vlastite mobitele i ostale oblike prijenosne digitalne tehnologije.
Razlike između ovih generacija u mnogim poljima postoje, pa tako i u načinima online shoppinga.
Kojoj generaciji pripadate određuje i kako kupujete?
Brojna istraživanja pokazala su kako milenijalci većinom velike online kupnje (one veće od 100 eura) poput putovanja i elektronike obavljaju na ‘velikom’ ekranu, odnosno preko kompjutera ili laptopa. S obzirom na to da nisu kroz odrastanje navikli koristiti mobitel za sve, skuplje stvari čine im se nesigurnim kupiti preko mobitela. Na laptopu ili kompjuteru imaju bolji pregled i veću sigurnost, osobito kod popunjavanja financijskih podataka. Iako su tehnološki obrazovani, milenijalci su skloni detaljnijem pregledu informacija prije donošenja odluka o većim kupnjama što može biti jednostavnije na većem ekranu. Za veće i složenije kupnje, računalo im omogućuje lakše prebacivanje između tabova, pregledavanje opcija i dodatnih podataka.
S druge strane, pripadnici generacije Z nesmetano koriste mobitele kako bi obavili bilo kakvu online kupnju. Bilo da je riječ o malim ili velikim transakcijama, oni su navikli na kupnju putem mobilnih aplikacija i stranica optimiziranih za mobilne uređaje. Očekuju da su platforme sigurne i prilagođene njihovim potrebama, bez obzira na vrstu kupnje. Često imaju veći komfor s tehnologijom naspram milenijalaca.
Zato smo napravili anketu na našem Instagram profilu gdje smo odlučili istražiti tu tvrdnju. Rezultati su nas iznenadili.
Rezultati ankete
U četiri pitanja ispitali smo naše pratitelje o njihovim načinima online kupnje. Od 1242 ispitanika je 68 % milenijalaca, a 32 % pripadnika generacije Z. Zatim smo samo milenijalce pitali obavljaju li veće online kupnje preko računala ili mobitela. Unatoč prijašnjim istraživanjima te generalnom mišljenju, naši rezultati pokazali su ipak drugačiju sliku milenijalaca. Naši ispitanici milenijalci većinom veće online kupnje obavljaju preko mobitela, njih 66 %, dok ih 34 % za to koriste računala. Tvrdnja da milenijalci transakcije veće od 100 eura radije obavljaju na računalu, stoga je opovrgnuta. Gen Z je pak potvrdio naša očekivanja.
Pripadnici generacije Z veće online kupnje radije obavljaju preko mobitela – 70 % njih, dok ih samo 30 % ipak koristi računalo. Zadnje pitanje odnosilo se na to što im je najvažnije tijekom online kupnje – preglednost ili praktičnost i brzina. Njih 64 % odgovorilo je kako im je bitnija preglednost, dok ih 36 % preferira praktičnost i brzinu. Preglednost bi se možda više vezala uz računalo, a praktičnost i brzina uz mobitel, no anketa pokazuje samo koliko je tehnologija postala napredna te koliko je zapravo online kupnja putem mobitela postala svakodnevica.
Online transakcije nikada nisu bile sigurnije i brže
Da ekran mobitela ne znači manja preglednost i daje jednak osjećaj sigurnosti kao i ostali uređaji, dokazuju nove napredne tehnologije koje štite svaki korak transakcije i čine online kupnju sigurnom, bržom i bezbrižnijom. Mastercard nudi rješenja koja odgovaraju na potrebe svih korisnika za sigurnom i jednostavnom online kupnjom, neovisno o uređaju.
Snažna autentifikacija potrošača (SCA)
Tehnološke kompanije u platnom prometu, kao što je to primjerice Mastercard, uskladile su svoja poslovanja sa strogom europskom Direktivom o platnim uslugama (PSD2).
Njome se, u okviru snažne dvofaktorske autentifikacije potrošača (SCA), između ostalog, traži potvrđivanje identiteta pri plaćanjima online s bilo koja dva od ukupno tri elementa: nešto što znate (recimo, lozinka), nešto što posjedujete (poput vašeg mobitela) i nešto što ste nedvojbeno vi (otisak prsta ili sken lica, što još nazivamo i biometrija).
Mastercard Identity Check
Uz Mastercard Identity Check, postupak kupnje postaje jednostavniji i sigurniji. Ova usluga automatski potvrđuje vaš identitet pri transakcijama, a ako je potrebna dodatna sigurnosna provjera, transakcija će se potvrditi putem push obavijesti i biometrijskih podataka (otiska prsta ili skena lica). Ova prilagodljiva tehnologija omogućava jednostavnu provjeru putem mobilnih uređaja, što je odlično za sve generacije.
Tokenizacija: zaštita osjetljivih podataka
Mastercardova tehnologija tokenizacije donosi dodatnu sigurnost pri svakoj kupnji online. Prilikom kupnje, osobni podaci s vaše kartice zamjenjuje se jedinstvenim digitalnim tokenom specifičnim za transakciju i trgovca. Time se vaši stvarni podaci o kartici nikada ne dijele, čime se smanjuje rizik od krađe podataka. Ova sigurnosna mjera omogućuje svim korisnicima, bez obzira na uređaj, dodatnu zaštitu prilikom online kupnje.
Bilo da kupujete osnovne potrepštine, luksuzne artikle ili obavljate veće transakcije, Mastercardova rješenja poput Identity Checka i tokenizacije pružaju podršku sigurnom i ugodnom iskustvu kupnje.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Foto: Sanja Jagatić