Kako su dva, naizgled obična, makeup proizvoda posvađala TikTok?
Kako su dva, naizgled obična, makeup proizvoda posvađala TikTok?

Kako su dva, naizgled obična, makeup
proizvoda posvađala TikTok?

TikTok je mreža na kojoj kontroverze i međusobni sukobi kreatora nisu ništa strano. Zapravo, toliko je često da ljudima više nije ni zanimljivo. Osim kada su u pitanju beauty proizvodi (čini se). Naime, upravo dva komada šminke u posljednjih mjesec dana posvađala su kompletni TikTok. Jedna kreatorica čak je i na neko vrijeme otišla s te mreže, a Jeffrey Star ponovo je u fokusu. U pitanju su rumenilo i duo paleta sjenila. No, krenimo otpočetka.

Kontroverzno rumenilo

Sredinom rujna krenula je kampanja za nova YSL Make Me Blush tekuća rumenila. Ona su oglašavana kao rumenila koja stoje svim tonovima kože pa i onim najtamnijima. U sklopu kampanje, naravno, rumenila su slali i beauty influencerima. Na njihovom PR popisu našla se i Golloria George. Golloria je crnkinja porijeklom iz Južnog Sudana, ako vam to ne govori puno, ova činjenica je tu kako bismo vam dočarali koliko taman ten ima. Cijelu karijeru izgradila je na zalaganju za uključivanje crnkinja u razgovor o ljepoti i proizvodima te naporima da potakne beauty brendove da krenu proizvoditi proizvode koje mogu koristiti i crnkinje, bilo da su svjetlije ili tamnije puti.

Golloria je dobila svih 6 nijansi i sve ih je isprobala na licu. Nažalost, nijedna nije bila prikladna za njezinu put iako su ih reklamirali kao inkluzivne proizvode koji stoje svima. S obzirom na to da svih 6 nijansi imaju bijelu bazu, teško da stoje ikome iole tamnijem, čak i ako su bijelci. Golloria je tada prozvala YSL za lažno oglašavanje. S potpunim pravom. To je pokrenulo lavinu komentara, dio ljudi stao je na njezinu stranu, a dio se okomio na nju.

Nije sve za – sve! Ili?

Gollorijini “protivnici”, pisali su joj da nije pokušala ni izblendati rumenila (kao da bi to pomoglo), govorili su joj kako inkluzivnost funkcionira u oba smjera te da i jako svijetli ljudi moraju imati nijanse za sebe, a kao primjer su uzimali albino kreatoricu Oceanne Comtois. Također, glavni argument je bio kako ne mora sve na svijetu biti prilagođeno ljudima s tamnom puti. Pritom su zanemarili bitnu stvar, a to je da Golloria nije sama kupila ova rumenila, brend ih je namjerno poslao njoj u sklopu kampanje u kojoj govore kako su ona prikladna za sve puti. Gollorijina kritika bila bi potpuno neopravdana da su rumenila oglašavana kao proizvod za svijetlu put, a ona ih je kupila i “popljuvala”. Ali situacija je bila potpuno suprotna.

Zbog cijele drame i napada koje je doživjela, Golloria je na neko vrijeme nestala s TikToka. Srećom, vratila se i objavila video u kojem je naprosto odbijala šutjeti. Podsjećamo, zbog nje i njezinog videa u kojem kritizira Rhode rumenila, Hailey Bieber je promijenila formulu kako bi ona bila prikladna i za tamnu put. I to je Gollorijin cilj – da se crnkinje osjećaju uključenima i da imaju jednak broj opcija kao i svi mi svijetle puti.

Kontroverzna sjenila

Nakon što se sukob zbog rumenila utišao, a Golloria vratila, vizažist Patrick Ta lansirao je svoje duo palete sjenila. Brend Patrick Ta poznat je kao high end brend, dakle više cijene su očekivane, ipak, zbog cijene od 42 dolara za dva sjenila duhovi su se uzburkali, a za sve je kriva, ni više ni manje nego – Mikayla. Kreatorica poznata po fejkanju rezultata svojih recenzija i po “pljuvanju” po proizvodima sve dok joj se ne plati da objavi nešto o njima. Mikayla je u jednom od najnovijih videa isprobavala nova Patrick Ta sjenila te je “padala pod stol” od šoka zbog cijene (naravno sve u pokušaju da bude relatable publici, iako svi znaju da si sjenila itekako može priuštiti). Naravno, kao dupe, odnosno zamjenu za njih ponudila je e.l.f. šljokičasta sjenila koja stoje 6 dolara. Problem je samo što Mikayla, eto, igrom slučaja radi za e.l.f.

Priča se dodatno zahuktala kada se uključio Jeffrey Star. Prilično problematičan lik, ali s uvijek iskrenim i vjerodostojnim recenzijama. Mikaylu i njezin video rastavio je na proste faktore i to prilično potkrijepljeno jer je i sam imao beauty brend te zna koliko stoji proizvodnja sjenila poput onih brenda Patrick Ta. Naime, Patrick Ta sjenila za 42 dolara sadrže 100% biserne čestice.

Jesu li “duplići” stvarno dostojna zamjena?

U današnjem svijetu za sve postoji duplić, to je jednostavno tako. Bilo da se radi o modi ili ljepoti, brendovi se svi međusobno kopiraju i to do najsitnijih detalja i pakiranja. Ipak, ono što pristupačni brendovi ne mogu iskopirati je formula i tehnologija koju koriste oni luksuzni. Najkvalitetnija kozmetika proizvodi se u Italiji i tehnologiji koju tamo koriste, pristupačni brendovi naprosto nemaju pristup. Stoga, apsolutno je nemoguće usporediti Patrick Ta sjenilo (koje je btw slurry teksture) s e.l.f. sjenilom za 6 dolara. Ok, nijansa može biti slična i može slično sjajiti, ali neće biti ni iste teksture, ni istog intenziteta, niti dugotrajnosti.

Na kraju, ako netko želi potrošiti 42 dolara za dva sjenila, što to ikoga briga? Mikaylu sigurno nije briga, ali morala je pogurati e.l.f. Taj brend sam po sebi nema loše proizvode, ali ni u kojem slučaju nisu ravni onim luksuznima. Također, vrlo je jasno od samih početaka da Patrick Ta nije pristupačan brend pa padanje u nesvijest zbog cijene nije baš najjasnije.

Kontroverza kao marketinški potez?

U oba ova slučaja postavlja se pitanje je li kontroverza postala novi omiljeni marketinški potez brendova. Ona stara “zavadi pa vladaj”, nikada nije bila primjenjivija u marketingu. YSL je dobio neviđeno golemu vidljivost za svoja nova rumenila samo zato jer se oko njih posvađala cijela jedna društvena mreža. Nakon što je Hailey Bieber promijenila formulu svojih rumenila zbog kritika koje je dobila, ona su postala golemi hit, a Hailey su dizali u nebesa zbog toga poteza.

Također, mnogi brendovi prilikom lansiranja tekućih pudera sada već namjerno najprije lansiraju ograničen broj nijansi. Nakon toga krenu kritike na račun toga, a oni se onda kao iskupljuju s novih 20 nijansi i jako ih svi vole odjednom jer slušaju svoje kupce. A sve je unaprijed isplanirano.

I Mikayla i e.l.f. su računali na njezinu reputaciju kao i podjelu koju će uzrokovati na TikToku kada kaže da je e.l.f. sjenilo dupe za ono Patrick Ta. Vrlo je jasno da je kontroverza i uzburkavanje strasti postao omiljeni potez marketingaša. Sve to će nestati jednom kada svi mi prestanemo nasjedati.

Foto: Instagram (@patricktabeauty)

Učitati još
Zatvori