Fotogenične #CakeMe torte preplavljuju društvene mreže. Razgovarali smo sa Sabrinom koja ih izrađuje
#CAKEME torte su prave zvijezde – sudeći prema društvenim mrežama, čini se da je rijetko koja proslava rođendana prošla bez njih. Sabrina Herak Smoković, kreativna snaga iza ovog slatkog brenda, nedavno je u Zagrebu otvorila prvu pick-up lokaciju, čime je olakšala ljubiteljima njenih torti da preuzmu svoje narudžbe. Sabrina, rodom iz Poreča, dnevno može isporučiti čak osam torti koje plijene unikatnim, fotogeničnim dizajnom. Iako je njeno putovanje počelo skromnim koracima, danas su #CakeMe torte pravi hit na društvenim mrežama i među sladokuscima. Evo što nam je ispričala…
Ništa ne uspijeva preko noći…
- #CAKEME brend osnovali ste 2022. Kakva je bila reakcija tržišta na torte od trenutka kada ste lansirali brend?
#CAKEME je krenuo udarno u studenom 2022. godine s dva launching partyja i velikim ambicijama, ali se nakon svega dva mjeseca poslovanja srozao na nulu i dokazao da apsolutno ništa ne nastaje preko noći. Nakon jednogodišnje stanke i dugog promišljanja, shvatila sam da poslovni model jednostavno nije držao vodu i preuzela cjelokupnu stvar u svoje ruke. Sada, kada baš svaki segment poslovanja vodim sama, od primanja narudžbi, izrade torti, izdavanja narudžbi, nabavke namirnica, vođenja kuhinje, tvrtke i marketinga, shvaćam da je jedini ispravan način strpljivo ići malim koracima jer je svaki taj mali korak ujedno istraživanje i upoznavanje sebe i vlastitih mogućnosti. Smatram da je sada cijelo poslovanje razrađeno u detalje, a klijenti to prepoznaju i objeručke prihvaćaju.
Narudžbi je sada neusporedivo više, klijenti se vraćaju prvo s pohvalama, a zatim s ponovnim narudžbama, a kad je prisutan pozitivan feedback, veća je i snaga i volja za konstantnim promišljanjem o napretku i još boljem zadovoljavanju potreba svojih klijenata i tržišta.
- Postoji li neki poseban trenutak koji je bio prekretnica za vas?
Kad sam u studenom 2023. odlučila potpuno sama napraviti svoju prvu tortu od početka do kraja. Do tada sam isključivo vodila poslovanje, no nisam zadirala u kuhinju, niti sam bila pretjerano zagrijana za to. Iako je ta moja prva torta zaista bila oku neprivlačna, to me nekim čudom nije obeshrabrilo, već nagnalo na redovito vježbanje, ulaganje u opremu, proučavanje, istraživanje.
Nakon svega mjesec dana, primila sam prve narudžbe koje sam mogla sama odraditi. Sada, nakon nepunih godinu dana, sve je u mojim rukama, a ja sam dovoljno vješta da dnevno mogu isporučiti i do osam torti, a da kvaliteta ne zaostaje.
Iz produkcije u slastičarstvo
- Koliko vam je iskustvo u filmskoj i kazališnoj produkciji pomoglo u stvaranju brenda #CAKEME, posebno u pogledu storytellinga i kreiranja identiteta brenda?
Baš sam neki dan došla do zaključka da je fakultet Produkcije na Akademiji dramske umjetnosti bio zapravo fakultet pripreme za život. Filmska i kazališna produkcija nisu ništa drugo osim vrlo dobre organizacije vremena i tima, uz pokoje uključivanje u kreativni dio, a upravo je to ono nužno za vođenje slastičarskog biznisa. Smatram da je osmogodišnji rad u reklamnoj industriji bio ključan za izgradnju #CAKEME branda.
Producirajući većinu hrvatskih TV reklama, konstantno sam proučavala i bila u doticaju s marketingom manjih i većih tvrtki, te pritom neprestano maštala o nečemu svojem, brendu kojeg ću ja moći oblikovati i graditi od početka te upotrijebiti ono naučeno. Tako se sasvim neplanirano dogodio #CAKEME, a ja nastojim primijeniti stečeno znanje i iskustvo najbolje što mogu.
Vedre i fotogenične torte
- U moru minimalističkih torti danas vaš se brend zaista ističe prepoznatljivom estetikom, kako ste se odlučili baš na tu vrstu ukrašavanja?
#CAKEME nije ništa drugo nego zadovoljavanje potreba tržišta, što je rezultat istraživanja tržišta. Ova je vrsta piping ukrašavanja izuzetno popularna u inozemstvu, a #CAKEME ju je predstavio hrvatskom podneblju koji je žudio za nečim novim, te ono najvažnije – fotogeničnim. #CAKEME torte su popularne jer su vizualno privlačne i svaku fotografiju podižu na novu razinu. Priznali mi to sebi ili ne, danas je vizualna prezentacija samoga sebe na društvenim mrežama ključna, a sve što pomaže da fotografija izgleda bolje, vedrije, zanimljivije, dobro će proći među klijentima.
- Koliko su vam važne inovacije u okusima? Postoje li neki novi okusi ili kombinacije koje planirate uvesti?
#CAKEME nudi okuse koji zadovoljavaju svačije nepce, a klijenti, osim što hvale dizajn, redovito pohvale i okus, posebice zato jer ne očekuju da će torta biti iznenađenje i iznutra i izvana. Inovacijski sam, priznajem, nešto slabija u području okusa, no redovito ulažem u sebe te sam upravo krenula na napredniji tečaj slastičarstva, stoga već sada mogu najaviti da novi okusi uskoro stižu.
Radni dan koji traje 20 sati
- Koji je vaš omiljeni dio procesa kreiranja torte – je li to osmišljavanje dizajna, priprema ili nešto treće?
Definitivno ukrašavanje torte. To je dio procesa kad se napokon opustim i prepustim vlastitom osjećaju. Ukrašavanje torte je, nakon užurbanog procesa izrade biskvita i krema, gotovo hipnotizirajuće, kao neka meditacija. Kad ukrašavam tortu, sve oko mene mora biti mirno i tiho, bez glazbe, bez govora. Tada sam sama sa svojim mislima.
Kad napokon ugledam završenu tortu, osjećam zadovoljstvo jer sam nešto uspjela proizvesti vlastitim rukama. Taj je osjećaj neusporediv s bilo kojim ostalim uspjesima koje sam ostvarila u poslu, manufaktura je zaista zanimljiv oblik stvaranja i koliko vidim, sve popularniji među mladima.
- Koliko vremenski treba za izradu jedne torte?
Sada kada sam ispraksirana, samo ukrašavanje torte traje pola sata. No, uzmemo li u obzir izradu biskvita, njegovo pečenje, hlađenje, izradu krema i dekoriranje, za jednu mi tortu treba minimalno osam sati. Četvrtkom i petkom, najpopularnijim danima u tjednu kad primam i do osam narudžbi na dan, radim bez pauze za ručak, bez sjedenja i izlaženja iz kuhinje, tada moj radni dan traje otprilike 20-ak sati.
Novo poglavlje za brend
- Koje su torte najpopularnije, na što se klijenti najviše odlučuju?
Imam dva oprečna favorita među klijentima – jedna je roza torta s perlicama, mašnicama, šljokicama i natpisom Birthday Princess, a druga je crna torta s natpisom Older, wiser and hotter than ever. No, voljela bih ohrabriti klijente da se opuste u eksperimentiranje s bojama i izađu iz zone komfora. Tek tada nastaju prave čarolije i Wow! usklici iz dubine srca.
- Vaše #CAKEME torte su dobile svoju prvu pick-up lokaciju u Zagrebu što predstavlja i novo poglavlje za brend. Gdje se nalazi, kakav je novi koncept naručivanja, kako to mijenja stvari za klijente?
#CAKEME Pickup lokacija nalazi se na tržnici Savica na adresi Lastovska 2A. Uzela sam ovaj prostor i opremila kuhinju s malim predprostorom gdje klijenti mogu doći po tortu. Smatram da je princip pick-up lokacije danas u skladu s našim brzim životima i trendovima. Iako, priznajem, već sada uviđam mjesta za napredak i želju za nečim većim i boljim.
Dodatne informacije
Pick-up lokacija: Tržnica Savica, Lastovska 2A, 1 kat
Radno vrijeme: prema dogovoru
Rezervacije: 091 729 5453
Web stranica: cakeme.hr
Instagram: @cakeme.hr
Foto: Monica Antolović, Journal, Instagram (@cakeme.hr)