

Nakon sjajne prve sezone domaće serije za mlade, SRAM, uskoro nam stiže druga sezona i to nećemo morati dugo čekati! Prva epizoda dolazi na HRT 26. travnja ove godine. Danas je izašao i prvi teaser koji nam otkriva kako će druga sezona pratiti Noru i početak romanse s Rokom.
Riječ je o igranoj seriji za mlade koja je u norveškom originalu (Skam), ali i brojnim adaptacijama u Europi i SAD-u, postigla izniman uspjeh. SRAM je visoko formatirana serija koja uobičajene probleme mladih priča na inovativan način i u snažnoj isprepletenosti s online komunikacijom, čime se prilagođava navikama konzumacije sadržaja mladih ciljnih skupina.


Brojke koje govore same za sebe
Više od 60 milijuna pregleda, 160 tisuća pratitelja i deseci tisuća komentara iz cijelog svijeta: serija za mlade SRAM zaključila je svoju prvu sezonu velikim uspjehom.
Domaća adaptacija originalnog norveškog formata SKAM, kroz 10 tjedana emitiranja stekla je ogromnu popularnost među mlađim generacijama u regiji, ali i obožavateljima ovog formata diljem svijeta. Istaknula se inovativnim pristupom distribuciji – svakodnevnim objavljivanjem isječaka na društvenim mrežama, čime je uspjela osvojiti srca mlade publike koja sadržaj prati upravo na digitalnim platformama.
Brojke govore same za sebe – od objave trailera 15. listopada do danas, na službenim kanalima serije SRAM na društvenim mrežama Instagram, Tiktok i YouTube zabilježeno je 64 milijuna pregleda, 2 milijuna interakcija (like, comment, share) uz kombinirani doseg od više od 6 milijuna jedinstvenih korisnika. U manje od tri mjeseca serija SRAM je dobila povjerenje čak 160 tisuća pratitelja na svojim društvenim mrežama, ali i desetke tisuća pratitelja na dodatnih 18 profila koje na društvenim mrežama imaju glavni likovi serije.
Početna ocjena sa stranice IMDb, o kojoj pišemo u uvodu, ipak je malo splasnula (kako to obično biva) – no drži se na sjajnih 8.1!


Hrvatska verzija
Podsjetimo, prva sezona donosi priču o 16-godišnjoj Evi kojoj prelaskom u novu srednju školu započinje izazovno i turbulentno razdoblje. Dok se pokušava uklopiti u novu okolinu, Eva se bori s vlastitim samopouzdanjem. Istovremeno, ima sve manje povjerenja u svojeg dečka Jakova, a sama dolazi u iskušenja. Jakovljev najbolji prijatelj Lovro pokušava pomoći, međutim pritom samo staje na put rješavanju problema…
Ono što SRAM izdvaja jest objavljivanje na nelinearnim (internetskim) i linearnim (televizijskim) kanalima distribucije. Naime, format napušta dogmu kako igrana serija treba prvo biti objavljena u linearnom televizijskom programu, pa je prioritet objave sekvenci iz svake epizode prepušten nelinearnim platformama odnosno kanalima i profilima društvenih mreža, web stranici sram.hr i platformi na zahtjev HRTi. Time se ovaj projekt prilagođava navikama konzumacije sadržaja kod ciljane skupine mladih gledatelja.


Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Jedva čekamo nove epizode!
Epizode prate i sjajne kritike iznesene na društvenim mrežama, kao i priznanja da je hrvatska verzija bolja od očekivanog. Naime, često smo proizvode vlastite produkcije skloni promatrati pod povećalom i lakše im pronalaziti mane. Ipak, čini se da kad je SRAM u pitanju – srama nema. Radujemo se drugoj sezoni i Norinoj priči. Mnogim fanovima originalnog, norveškog Skama, upravo je druga sezona najbolja, stoga jedva čekamo vidjeti kako je hrvatska produkcija pristupila ovoj priči. Naime, svaka sezona prati drugog lilka.
Podsjetimo, redateljica serije je Jelena Gavrilović, a scenarij su napisale Hana Jušić i Nikica Zdunić. Producenti serije su Bruno Mustić i Ivan Lovreček, a za HRT ju proizvodi CGM Films. Prva sezona serije SRAM bila je sastavljena od 10 epizoda, prosječnog trajanja 20 minuta.
PS: S Brunom smo imali priliku i razgovarati o ovom projektu, a spomenuti članak pročitajte ovdje.
PS: Najavnu pjesmu serije SRAM izvode Hiljson Mandela i Miach, a sve o njoj možete doznati na linku. Ona je također ostvarila nevjerojatan uspjeh zauzevši prvo mjesto na Billboardovoj ljestvici, ljestvici HR TOP 40 i aplikaciji Shazam. Na YouTubeu pjesma broji preko 4.5 milijuna pregleda, dok na Spotifyu je ostvarila preko 2 milijuna slušanja.
A dok čekamo da stigne na male ekrane, donosimo prvi teaser serije u nastavku.
Foto: PR, Instagram (@sramhr)