Aplikacija Crumbs prodaje hranu koja ostane višak u restoranima i pekarnama – s popustima i do 70%
Nedavno je u Hrvatskoj pokrenuta platforma Crumbs koja se bori protiv jednog od najvećih globalnih problema, prevelike količine otpada, i to otpada od hrane koja je sasvim dobra. Crumbs nas je za početak informirao kako se u Hrvatskoj godišnje proizvede 286.379 tona otpada od hrane ili 71 kilogram po stanovniku, a čak 40% od toga je jestiva hrana. Najviše se hrane baca u restoranima i pekarnama, koje na kraju radnog dana nemaju “gdje” s viškom hrane – jer idući dan, bez obzira na višak, moraju pripremati novu.
O Crumbsu smo porazgovarali s pokretačem Antoniom Matušanom, koji nam je otkrio i koliko su Hrvati osviješteni o bacanju hrane, kakav je feedback prvih korisnika te kako vidi budućnost aplikacije.
Leaving no Crumbs
Crumbs funkcionira kao posrednik između klijenata (restorana, pekarna, trgovina) i kupaca. Povezuje korisnike s objektima koji na kraju dana imaju višak hrane, a umjesto da ju bace, prodaju ju po simboličnim cijenama, odnosno sniženu i do 70%. Crumbs je nedavno lansirao i aplikaciju, pa je tako cijela priča zaživjela, a svakodnevno se pridružuju novi korisnici. Za sada su se u priču uključili Noel Bread & Deli, Chia Healthy Bar, Square One Restaurant, Vegehop, Friškoteka, pekarna Bekeraj te još nekoliko objekata, a još ih mnogo u ovu priču o održivosti – ulazi u narednim danima.
Cijeli postupak funkcionira vrlo jednostavno, korisnici na aplikaciji odabiru paket iznenađenja iz trgovine koju žele, u aplikaciji se vrši rezervacija i plaćanje paketa, a zatim slijedi rpeuzimanje u objektu u dogovoreno vrijeme.
Kako je nastao Crumbs – možete li nam predstaviti ideju iza aplikacije?
Crumbs je nastao iz želje da se smanji veliki problem bacanja hrane. Ideja je proizašla iz potrebe da se pronađe održivo rješenje za višak hrane u ugostiteljstvu i maloprodaji. Umjesto da hrana završi u otpadu, odlučili smo stvoriti platformu koja omogućuje prodaju viškova po povoljnijim cijenama, što je korisno za prodavače, kupce i okoliš.
Koliko se partnera već uključilo – ima li kod nas interesa za uključivanjem kao i vani?
Već smo ostvarili suradnju s brojnim restoranima, pekarama i trgovinama, a interes za uključivanje raste i u Hrvatskoj. Iako je koncept smanjenja bacanja hrane popularan u inozemstvu, primjećujemo da i kod nas postoji sve veća svijest o ovoj temi i volja za sudjelovanjem. Trenutno imamo preko 60 partnera koji su u on boarding procesu.
Umjesto da hrana završi u otpadu, odlučili smo stvoriti platformu koja omogućuje prodaju viškova po povoljnijim cijenama, što je korisno za prodavače, kupce i okoliš.
Spasi hranu, štedi novac
Jesu li Hrvati osviješteni o bacanju hrane? Kakav je za sada odaziv i feedback korisnika aplikacije?
Svijest o bacanju hrane raste, no još uvijek postoji prostor za edukaciju i širenje svijesti. Odaziv korisnika aplikacije do sada je vrlo pozitivan, a feedback ukazuje na to da ljudi cijene priliku da kupuju kvalitetnu hranu po nižim cijenama i podržavaju održiviji način poslovanja.
Radi li aplikacija Crumbs samo za Zagreb ili i u drugim gradovima u Hrvatskoj? Planirate li možda širenje?
Trenutno je Crumbs aktivan u Zagrebu, no planiramo širenje i u druge gradove diljem Hrvatske. Naša vizija je omogućiti svima, bez obzira na lokaciju, da sudjeluju u smanjenju bacanja hrane i iskoriste prilike za kupnju viškova po povoljnijim cijenama.
Što će se sve od proizvoda s vremenom nuditi u Crumbsu?
S vremenom planiramo proširiti ponudu proizvoda kako bismo obuhvatili što širi spektar viškova hrane. Trenutno su to pekarski proizvodi, gotova jela, voće i povrće, a planiramo uključiti i druge prehrambene artikle, proizvođače i dobavljače.
Sadržaj paketa korisnicima je nepoznat do trenutka preuzimanja – smeta li korisnicima činjenica da ne znaju što kupuju?
Većina korisnika prihvaća koncept “iznenađenja” s pozitivnim stavom, jer je vrijednost koju dobivaju veća od cijene koju plaćaju. Smatramo da transparentnost o tipu proizvoda, bez specifičnosti, korisnicima pruža uzbudljiv i povoljan način kupnje te olakšava korištenje aplikacije našim partnerima.
- Što se događa s hranom koja se ne uspije prodati čak niti preko Crumbsa? Baca li se ili postoji mogućnost donacija potrebitima?
Naša namjera je maksimalno smanjiti bacanje hrane, pa surađujemo s partnerima kako bismo, kad god je to moguće, višak hrane koji se ne proda putem Crumbsa donirali potrebitima. Doniranje hrane je važan dio naše misije i kontinuirano radimo na razvoju tih mogućnosti.
- Kako vidite budućnost aplikacije?
Budućnost Crumbsa vidimo kao ključnog aktera u borbi protiv bacanja hrane, ne samo u Hrvatskoj, već i šire. S planovima za širenje na druge gradove i dodatnim funkcionalnostima, vjerujemo da ćemo postati prepoznatljiva platforma za održivo upravljanje viškovima hrane, koja donosi dobrobit i za poslovne subjekte i za zajednicu.
Foto: Instagram, Pexels