Organ Vida i ovog će rujna postati neizostavna lokacija za sve ljubitelje fotografije. Donosimo detalje
Organ Vida i ovog će rujna postati neizostavna lokacija za sve ljubitelje fotografije. Donosimo detalje

Organ Vida i ovog će rujna postati neizostavna lokacija za sve ljubitelje fotografije. Donosimo detalje

Trinaesto izdanje bijenalnog Međunarodnog festivala Organ Vida koji okuplja suvremene umjetnike koji rade u mediju fotografije i/ili u njezinom proširenom obliku otvara se 26. rujna u 20 sati u Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb s četiri izložbe, među kojima je i centralna izložba finalista koji su svojim radovima odgovorili na temu festivala Creeps and Butterflies zadanu od kustos⁞a festivala Barbare Gregov, Lovre Japundžića i Lee Vene.

Deset međunarodnih finalist⁞a odabrale su članice međunarodnog žirija kojeg čine kustosice: Nadine Isabelle Henrich, Danaé Panchaud, Ana Škegro i Organ Vida. Na natječaj je pristiglo 300 umjetničkih radova iz cijelog svijeta, a odabrani su radovi umjetnik⁞a: Tea Ala-Ruone, Huga Laportea, Clémence Elman, Julie Folly, Valerie Geissbühler, Annemarije Gulbe u suradnji s Annom Ansone i Krišjānis Elviksom, Zhao Qianma, Stacy Kranitz, Marianne Nardini i Mile Soporowske.

Organ Vida
Clémence Elman, Huntitled

Što nas sve čeka?

Iste večeri, 26. rujna, otvara se i grupna izložba Ties That Bind europske fotografske mreže FUTURES i dvije samostalne izložbe: ID_75 domaćeg umjetnika Ivana Buvinića, dobitnika Nagrade Marina Viculin 2023/2024 te Seasons in Hell suvremene britanske umjetnice Zoe Williams.

Večer otvorenja obilježit će i 2 performansa festivalskih finalist⁞a – interdisciplinarni umjetnik iz Helsinkija, Teo Ala-Ruona, predstavit će se frenetičnim i emotivno nabijenim nastupom Anabolic Spectacle koji se bavi pitanjem društvene konstrukcije maskuliniteta, dok će umjetnice Annemarija Gulbe, Anna Ansone, Krišjānis Elviks izvesti THIRST, performans u kojem na razigran i autoironičan način istražuju odnos tijela i digitalne slike / imagea u vremenima dominacije društvenih mreža.

Organ Vida
Annemarija Gulbe, THIRST

Creeps and Butterflies

Ovogodišnje izdanje Organa Vida u izložbenom i izvedbenom programu tematski podnaslovljenom Creeps and Butterflies krenulo je od ružnoće za koju se čini kako se uvukla u sve pore vizualne kulture: neuredno, sirovo i odbojno polako potiskuje dotjerane i uglađene slike, a čudac⁞i su zauzeli središnje pozicije u pomalo grotesknom no istovremeno i dirljivom činu odbacivanja perfekcionizma, kako u odnosu na tijela, tako i na vizualnu kulturu.

Takozvani Goblin način pojavio se kao nefiltrirani odgovor na duhovni nihilizam izazvan trenutnim stanjem globalnih zbivanja i svijetom koji propada, čini se mnogo prije nego što smo to očekivali. Umjetnic⁞i ovogodišnjeg izdanja bave se tim čudnim neposlušnostima, mikro-pobunama, instinktivnim reakcijama, bizarnim opsesijama koje donose odbojne, ali i fascinantne slike koje istovremeno izazivaju jezu i leptiriće u trbuhu.

Hugo Laporte, Scopic Distillation
Hugo Laporte, Scopic Distillation

Francuski umjetnik Hugo Laporte u radu Abstract Pornification pomoću umjetne inteligencije dekonstruira pornografske motive te stvara apstraktne pornografske pejzaže. Pornografska se slika tako iz fetišiziranog foto-objekta pretvara u estetiziranu skulpturalnu instalaciju. Švicarsko-peruanska umjetnica Valerie Geissbühler u svom radu Soft Matter in Interwoven Worlds bavi se povijesnim, kulturološkim i fiktivnim narativima povezanima s krumpirom koji od prehrambene namirnice ovdje poprima karakteristike neobičnog živog bića.

Organ Vida
Valerie Geissbühler, Soft Matter in Interwoven Worlds
Organ Vida
Zhao Qianm, wawawow

Povezanošću okoliša i ljudskog tijela u bavi se švicarska umjetnica Julie Folly u radu High Vibrations Frequencies. Brišući ili zamagljujući granice između vanjskog i unutarnjeg, organskog i anorganskog te ugode i neugode, umjetnica pokazuje da sirovost i senzualnost, baš kao i lijepo i ružno, mogu postojati kao dvije podudarne strane tjelesnog, odnosno gledateljskog užitka. Jednako tako hrvatska umjetnica Marianna Nardini u svom radu Just girlie things – Love Nest prikazuje nerazdvojivost idile i agresije u romantičnim vezama kroz bizaran odnos sa svojim imaginarnim Dečkom, glavicom crvenog kupusa, s kojim skvotira napuštenu kuću u predgrađu Zagreba. Sve izložbe u MSU Zagreb ostaju otvorene do 3. studenog 2024.

Organ Vida
tacy Kranitz, From the Study on Post Pubescent Manhood

Ties That Bind

Grupna izložba Ties That Bind u MSU Zagreb dio je završnog događanja EU projekta FUTURES kojeg je osmislio i kurirao kustoski tim Organa Vida u suradnji s kustosi⁞ma iz organizacija/institucija Fotograf festivala iz Češke i Ci.CLO iz Portugala. Uz izložbeni program s radovima umjetnik⁞a iz europske fotografske mreže FUTURES, održat će se diskurzivni program posvećen suvremenoj fotografiji namijenjen umjetnic⁞ima koji su dio FUTURES mreže, fotografske platforme koja od 2017. okuplja međunarodnu fotografsku zajednicu kako bi podržala profesionalni razvoj umjetnik⁞a u usponu.

U Zagreb ovom prilikom stiže 20 predstavnik⁞a fotografskih institucija te 100 mladih umjetnik⁞a, a cjelokupni program odvit će se u Pogonu Jedinstvo i Klubu Močvara.

Foto: Organ Vida

Učitati još
Zatvori