Fenomen Nare Smith: Što se stvarno krije iza videa žene koju prate apsolutno svi?
Fenomen Nare Smith: Što se stvarno krije iza videa žene koju prate apsolutno svi?

Fenomen Nare Smith: Što se stvarno krije iza videa žene koju prate apsolutno svi?

Ako besciljno scrollate po društvenim mrežama, posebice TikToku, a tu i tamo volite pogledati i koji recept, onda ste sigurno naišli na Naru Smith. Neki od vas možda nikada nisu ni čuli to ime, a neki su poprilično upoznati sa svime što radi i već imaju ideju o čemu ćemo pisati u narednim redcima. Ovaj model i influencerica svojim contentom na TikToku diže poprilično puno prašine. Neki je obožavaju, dok je neki samo hate-watchaju. Na prvu možda možete pomisliti kako je ono što objavljuje bezopasno. No, je li zaista? Tko je Nara Smith i zašto o njoj uopće pričamo?

Ono što Nara Smith nije

Nara je model i influencerica koja je u spotlight došla vezom s još jednim modelom – Luckyjem Blue Smithom. Kada je imala samo 18 godina, Nara se udala za tada 24-godišnjeg Luckyja. Do svoje 22. godine rodila je troje djece – Rumble Honey, Slim Easyja i Whimsy Lou. Lucky ima još jedno dijete iz prijašnje veze s modelom Sormi Bree i poznato je da je odrastao u Mormonizmu. No sve navedeno nije ono što njezin content trenutno čini problematičnim, samo vas upoznajemo s Narom.

Pa se sada vjerojatno pitate zašto bi objavljivanje običnih recepata bio toliki problem? Možda ste navikli gledati recepte za, primjerice cheesecake i kako da vam ispadne savršeno. No za razliku od drugih food bloggera, maslac koji se stavlja u podlogu ili sir koji se stavlja u kremu, Nara radi ‘from scratch‘, odnosno iz temelja. Zato je i postala poznata. Jer doslovno sve radi iz temelja (čak i žvake, pastu za zube i SPF). Dok tako kuha, također je uvijek besprijekorno obučena u dizajnerske haljine i ekstravagantne outfite. Ona je slika i prilika savršene kućanice, a videi sada već imaju zaštitni znak, njen tih i staložen voiceover. Ova izgrađena estetika ju je proslavila i pozicionirala kroz algoritam gdje su se pratitelji nakačili na njen sadržaj.

Ono što su društvene mreže odmah počele povezivati s njom je pojam tradwife. Taj pojam označava žene na društvenim mrežama koje promoviraju tzv. tradicionalne vrijednosti. Muškarac je onaj koji financijski doprinosi, dok žena kuha, brine za djecu i bavi se kućanskim poslovima. I upravo taj pojam je trenutno u velikom porastu među mommy influencerima, a mnogi Naru povezuju s tradwife estetikom. Zato što za sve recepte koje radi, naglasi kako ih radi jer su joj to djeca ili suprug jako zaželjeli i po svemu se čini kao da je SAHM (još jedan popularan pojam: stay at home mom, po kojem kreatorice u niši family influencinga ističu svoj content). Međutim, Nara Smith nikako ne može biti tradwife, a konzument njezinih sadržaja mora biti medijski pismen kako bi to shvatio. Štoviše, Nara samu sebe nikad nije povezivala s time.

Medijska pismenost na društvenim mrežama

Kada Nara Smith kaže kako su joj jutros djeca jako htjela jesti pahuljice, ona neće izvaditi kakao i mlijeko i to im servirati. Napravit će pahuljice iz temelja, a vjerojatno i mlijeko. Da se razumijemo, njezina ljubav prema kuhanju te čak i prema kuhanju za svoju obitelj nije nikakav problem. Problem je što ako ona radi pahuljice iz temelja, komunicirajući da je to uobičajeno i tako promovirajući problematičnu trupu kako život treba izgledati. Ako ih radi dok je istovremeno obučena u haljinu koju bi mi obični smrtnici okarakterizirali kao svečanu haljinu i besprijekorno našminkana, to znači da iza nje stoji tim ljudi. Svatko tko ima djecu će vam reći da doma većinom vlada kaos. Kako se jedna Nara Smith stigne besprijekorno odjenuti, našminkati, napraviti frizuru, postaviti kameru i rasvjetu te onda još i napraviti maslac iz temelja? Odgovor je jednostavan: ne radi to sama. Djeca su prigodno i nerealistično uklonjena iz kadra kad god Nara snima, a ona, naravno mora imati i vizažista i cijeli niz ljudi koji joj pomažu u njezinom contentu.

Sam sadržaj koji Nara stvara nije problematičan sam po sebi (osim kada radi domaći SPF). Problematično je to što ona promovira lifestyle koji sama ne živi. Koji nitko ne živi. Jer to nije realistično. No, ova obitelj nikad neće pokazati što je realistično. Stoga je bitno biti medijski pismen i gledati njezin sadržaj (ali i ostale slične) s kritičkim razmišljanjem. Evo i primjera zašto: kada gledate film, često plačete na neke scene, kad gledate horore bojite se iako znate da ništa od toga nije stvarno. Ono što se događa na ekranu, ne događa se stvarno tom glumcu ili glumici. No, kod društvenih mreža riječ je o stvarnim ljudima. Nara Smith je njezino pravo ime, stvarno ima surpuga i djecu i kuća u kojoj snima je stvarno njezina. Stoga, mnogi ljudi uzimaju ono što ona snima, kao istinito i stvarno. Zato je bitno imati tu medijsku pismenost kada je riječ o društvenim mrežama i razlikovati Instagram vs reality. U protivnom takvi videi mogu prijeći u opasni teritorij. Naru prate mnoge mlade žene koje onda misle kako je način na koji ona prezentira svoj život, ispravan i moguć, dok je istina zapravo skroz drugačija.

Na Naru treba gledati kao na brend

Ljudi koji jesu medijski pismeni na društvenim mrežama shvaćaju da kad ona kaže sjetila sam se da imamo dovoljno sastojaka doma pa sam krenula raditi recept iz temelja, znaju da se to nije stvarno dogodilo. Content plan je postavljen tjednima unaprijed jer Nara Smith nije stvarna osoba, ona je brend. Naposljetku, to je ono što stvarno jest stvorila (from scratch).

Oni koji je kritiziraju često govore kako je najveći problem što Nara nikada ne odgovara na negativne komentare o njoj. Ne pokazuje ni pravu stvarnost iza njezinih videa. Ali ako to krene raditi, cijeli brend će joj se raspasti. Zato što je cijela poanta njezinih videa da povjeruješ kako je sve toliko idilično i mirno kako se čini. Zbog toga Nara i njezin tim koriste nekoliko raznih marketinških trikova.

Prvi od njih je strateška neutralnost. To znači da Nara namjerno izbjegava govoriti o kontroverzi koja je okružuje, kako bi sačuvala sliku svog brenda. Tim koji stoji iza nje, želi od nje napraviti tzv. prazan billboard. Riječ je o marketinškom izrazu koji označava influencere čiji je content dizajniran kako bi bio neutralan, odnosno kako bi izbjegao bilo kakve kontroverzne teme. To im omogućava da stvaraju content koji ne isključuje nikoga. To onda privlači puno više brendova koji žele surađivati s njima. Nari je stoga omogućeno zarađivati na univerzalnim temama majčinstva i kućanstva, bez da ikad znamo išta više o njoj.

Zašto je to problem?

Kada bi Nara snimila video u kojem progovara o kontroverzi oko nje ili o bilo kojoj društvenoj temi danas, probila bi četvrti zid. Prestala bi biti ona idealizirana slika savršenog obiteljskog života. Ne bi onda više bila toliko visoko utrživa, a to je ono što želi, kako bi dobila što više novca od brendova s kojima surađuje. I ne samo ona, nego i agencija koja ju zastupa.

Problem nije to što ona zarađuje novac stvarajući takav content. Problem je opet ta medijska pismenost. Zbog toga što svjesno odlučuje ne progovarati, njezin content može biti štetan za mlade žene koje konzumiraju njezin sadržaj bez kritičkog razmišljanja da iza svakog njezinog videa stoje stilist, menadžment, dadilje, vizažisti i slično. Jer kad bi se to pokazalo, Nara Smith više ne bi bila brend.

Mnogi joj, stoga, zamjeraju njezin content jer prikazuje idealiziranu (i ponekad krivu) sliku o tome kako je to biti majka i kućanica. I možda je savršen primjer kako naizgled nevin (i jako lijep) sadržaj u današnjoj klimi društvenih mreža može biti itekako problematičan zbog narativa koji nameće. Znači li to da bismo trebali prestati pratiti Naru Smith ili prestati gledati njezine videe? Ne, nužno. Ali znači da kod svakog profila na koji naiđemo mora postojati doza kritičkog mišljenja i razumijevanja zašto pratimo to što pratimo, pa tako i kod Nare Smith.

Foto: Instagram (@naraaziza), TikTok (@naraazizasmith)

Učitati još
Zatvori