Je li ovo najkul ured u Zagrebu? Zavirili smo u novi prostor kreativne agencije Bruketa&Žinić&Grey
Ured u trgovačkom centru? DA! Tako se u jednom, među nizom trgovina, našao i novi ured naše najnagrađivanije kreativne agencije za tržišne komunikacije – Bruketa&Žinić&Grey. Prostor industrijskog stila nalazi se u centru Zagreba u zgradi koja je originalno bila tvornica cipela Astra, a kasnije je integrirana u Centar Kaptol.
Ured je projektirala agencija Brigada koja je nedavno uvrštena među Top 100 svjetskih arhitektonskih ureda, a osmislili su ga zajedno. Zanimljivo, Brigadin ured također se nalazi u Centru Kaptol, a u njega možete zaviriti na linku.
Nova lokacija u središtu grada
A kako je uopće došlo do preseljenja? Na ovo pitanje odgovor je ponudio Davor Bruketa, koji je istaknuo sljedeće:
Prije ovog ureda agencija je skoro 20 godina bila u Poslovnom centru Zavrtnica, u zgradi u kojoj je nekad bila tvornica WC papira. Lokaciju novog ureda odabrali smo jer ima izlog i jer je u centru grada. Oduvijek smo htjeli imati svoj izlog u centru u kojem bi mogli raditi izložbe, biti povezaniji s gradom i ljudima. Budući da se bavimo tržišnim komunikacijama, prigodno je što smo u trgovačkom centru. Bilo nam je važno i da je prostor velik, visok i prostran. Imali smo sreće u centru grada pronaći prikladnu tvorničku halu, što je rijetkost za Zagreb.
Prilikom projektiranja cilj je bio napraviti ured koji podržava kvalitete važne za kreativnost, kao što su otvorenost, komunikacija, suradnja i fleksibilnost.
Radikalniji smo po pitanju otvorenosti. Svi sjedimo u jednoj velikoj prostoriji (osim financija i HR-a) te dijelimo velike stolove. Želimo potaknuti suradnju, razmjenu ideja, spontane interakcije i da nema prepreka za dijalog između različitih razina hijerarhije, ističe Bruketa.
Fleksibilnost u korištenju prostora
Radikalniji smo i po pitanju fleksibilnosti. Namjera je da nitko nema svoje fiksno mjesto za tim velikim zajedničkim stolovima, već sjedi gdje želi ili treba, ovisno o potrebama posla, što uključuje i “sjedenje” izvan gabarita ureda. To je takozvani ‘activity based workspace’ u kojem svatko radi tamo gdje mu najviše odgovara, ovisno o trenutnim aktivnostima, dodaje Nikola Žinić.
U ovom tipu organizacije raspored sjedenja formira se projektno, prema trenutnim zadacima. Svi kolege su unutar ovog ureda ravnopravni jer ne postoji hijerarhija kao u sličnim pokušajima implementacije ABW koncepta koji se u pravilu odnosi samo na zaposlenike koji dijele open-space radna mjesta, a više pozicionirani članovi tima imaju svoje urede ili izdvojene prostore.
O dizajnu interijera
U cijelom su uredu istaknuti ostaci tvornice za koju je prostor originalno izgrađen, poput betonskih stupova koji su ostavljeni kako su zatečeni. U suprotnosti s grubim industrijskim površinama su zaglađeni podovi i drveni namještaj koji unosi element prirode. Iz istog razloga, kao kontrast betonu, ubačen je tekstil, ne samo za zastore, nego i za ventilaciju koja umjesto kroz aluminijske cijevi prolazi kroz “cijevi” od tkanine koja omogućuje prirodniju i energetski učinkovitiju disperziju zraka.
Velika pažnja je pridodana održivom dizajnu što je prvenstveno primijenjeno projektiranjem minimalno potrebnih građevinskih zahvata i izbjegavanjem bilo kakvih suvišnih dekoracija, završnih obloga ili dekoraterskih detalja koji bi nakon prestanka korištenja prostora stvorili velike količine otpada. Dodatno se koristilo reciklabilne materijale, tehnološka rješenja racionalizacije potrošnje resursa te ponovno korištenje opreme iz starog ureda koja se mogla inkorporirati u ovaj potpuno drugačiji prostor.
Izlog kao izložbeni prostor
Za razliku od prostora koji nije izravno izložen javnosti, potpuno monokromne zone koje su otvorene prema izlozima imaju više karaktera te donose element iznenađenja. Izlozi nas fizički otvaraju prema van. Prolaznici mogu zaviriti unutra. U jednom izlogu imamo umjetnička djela, a u drugom naše radove, ističe Žinić.
Cilj je je bio postići nešto neočekivano za trgovački centar s high-end brendovima. Ružičasta soba služi kao glavna soba za sastanke i prezentacije te kao umjetnička galerija (stol i stolice potpisuje Nunc), dok soba obložena bijelim keramičkim pločicama služi kao recepcija i izlog agencijskih radova.
The One Piece Gallery
Umjetnička galerija zove se The One Piece Gallery, a specifična je po tome što agencija u njoj namjerava izlagati smo po jedno djelo suvremene umjetnosti odjednom. Muzeji i galerije puni su umjetničkih djela i posjetitelja koji kroz njih prolaze bez da zaista uspiju razumjeti što vide. Izlaganjem samo jednog djela u našoj galeriji, promatraču želimo omogućiti fokus potreban da bi se razumio kontekst, ističe Davor Bruketa.
Dok nam Nikola Žinić pruža više informacija o recepcijskom prostoru koji je popločen keramičkim pločicama. Razlog je kao i kod ružičaste sobe da bude neočekivano za jedan izlog u trgovačkom centru s high-end brendovima. Sirovost bijelih keramičkih pločica u potpunom je kontrastu s estetikom ostalih izloga u okruženju, a inspiracija je bila starinska mesnica.
Detalji koji čine razliku
Umjetnost nije prisutna samo u izlogu, njome je ispunjen cijeli prostor. Skulptura Jelene Azinović s anoreksično mršavom i pretilom ženom upozorenje je što se događa ako stručnjaci za komunikacije zlorabe svoju ulogu. Tu su još i Oblak Mateja Vukovića, Bunar Magdalene Pederin i Igranje br. 27 Stefana Hausa.
Jedno neuobičajeno rasvjetno tijelo prenijeli su iz starog ureda, a riječ je o Brigadinoj dizajnerskoj interpretaciji lustera, koji je napravljen od satelitskih antena. Neuobičajena za ured je i dinamična neonska rasvjeta koja služi kako bi se prostor mogao transformirati za događanja i zabave te tradicionalne vintage emajlirane viseće lampe koje su s kuhinjskim stolom prenesene iz starog ureda kako bi se duh tog srca agencije preselio i u novi prostor.
Detalji koji pričaju priču
Kako zidovi u velikoj prostoriji ne bi ostali prazni, tipograf Borjan Pavlek napravio je tipografsku intervenciju na dva suprotstavljena zida na kojima piše pre*ebeno i za ku*ac. One podsjećaju na ekstremne ishode ideja koje mogu biti s jedne strane genijalno inovativne ili s druge dosadne i neučinkovite u rješavanju problema brendova, što su izazovi s kojima se agencija svakodnevno suočava.
A u zanimljive elemente ovog ureda svakako se ubrajaju i dvije velike stolice. Od Brigade smo kao poklon za useljenje dobili dvije ogromne stolice kao za suce u tenisu koje su bile zezancija na račun toga što sada ni nas dvojica nemamo svoj zaseban ured. U praksi služe kao super stalak za biljke, dodaje Žunić.
Ured je živa stvar
Naravno, nismo odoljeli upitati ni kakvo mišljenje o novom uredu dijele oni koji u njemu rade. Kao i sa svime, nekima se sviđa, nekima se ne sviđa. Tako je bilo s prethodnim uredom i njegovim raznim verzijama. Ured je živa stvar, mijenja se i prilagođava potrebama, pa ćemo tako i mi ovaj mijenjati, zaključuje Bruketa.
Foto: Domagoj Kunić