Zašto je danas postalo toliko teško kupiti ulaznice za koncert neke svjetske zvijezde?
Zašto je danas postalo toliko teško kupiti ulaznice za koncert neke svjetske zvijezde?

Zašto je danas postalo toliko teško kupiti ulaznice za koncert neke svjetske zvijezde?

Danas su u prodaju puštene ulaznice za koncert pop zvijezde Due Lipe u pulskoj Areni ovog lipnja. U manje od pola sata ulaznice su rasprodane. Kao i za ostale svjetske koncerte, kupnja ulaznica funkcionira preko online sustava. Ako ste i vi, kao i mi točno od 10 sati bili u sustavu kako bi osigurali svoju ulaznicu, no na kraju ih niste uspjeli uhvatiti, onda se sigurno pitate kako je to moguće? Kako u sekundi kada krene prodaja, ulaznice nisu dostupne? Zašto stalno moramo refreshati stranicu kako bi nam se uopće pojavile pojedine ulaznice? Kako ako smo se na vrijeme prijavili, na kraju ipak nismo dobili svoju ulaznicu?

Dua Lipa koncerti

Ljudi su bijesni

Komentari na društvenim mrežama prepuni su ljutitih ljudi koji su jednako kao i svi, od 10 sati na stranici kako bi kupili kartu. Nekima su već u prvih pet minuta sve ulaznice bile nedostupne, dok su se nekima oslobađale samo premium karte od skoro 500 eura. Je li moguće da se u prve dvije minute sve rasproda? Ako smo svi u isto vrijeme u sustavu, a na kraju izvisimo, kako onda biti sigurni da ćemo doći do svoje ulaznice? Izgleda da jednostavno ne možemo. Ova situacija dobro je poznata jer se ista stvar dogodila i s koncertom Arctic Monkeysa u ljeto 2022. te Foo Fightersa 2019. godine. U čemu sve može onda biti problem?

Velika potražnja

Nije se samo za Dua Lipu trgalo kako bi se uhvatile karte. Nedavna najava Adelinih koncerata u Njemačkoj također je izazvala pomutnju i probleme prilikom kupnje karata. Kada je riječ o prodaji karata putem nekog online sustava zna se točno vrijeme kada karte kreću u generalnu prodaju. Zna se i da će potražnja biti velika i da nije rijetkost da se ulaznice za pojedine koncerte rasprodaju u samo nekoliko minuta. Zbog toga mnogi fanovi od trenutka prodaje sjede za laptopom, registriraju se na sustav preko nekoliko uređaja što dovede do toga da stranica crasha i pojedinci ostanu bez karte. Takva situacija bila je i s prodajom ulaznica Ed Sheeranov koncert koji će biti u Zagrebu ovo ljeto.

Takve online stranice za kupnju ulaznica skoro uvijek crashaju kada je riječ o nekome za koga postoji velika potražnja. Interes za Duu Lipu je ogroman. Toliko da se šuška kako bi se mogao dodati i još jedan koncert u Hrvatskoj. Zato nije ni čudno da se sustav toliko optereti i u konačnici ne dovede do kupljenih ulaznica.

Adele

Većina ulaznica ode već u presaleu?

Također, mnogi koncerti imaju i presale dva ili tri dana prije generalne prodaje tijekom kojeg možete s posebnim kodom osigurati svoju ulaznicu. To je bio i slučaj s Dua Lipinim koncertom, ali i s Adele za kodove čijeg presalea se registriralo nekoliko dana unaprijed. Pretpostavlja se da je većina ulaznica za Dua Lipu otišla i tijekom presale prodaje koja se otključala prije dva dana, a tijekom koje ste uz registraciju i poseban kod mogli ugrabiti svoju ulaznicu prije svih. U svijetu postoji čak nekoliko kompanija koji vode taj presale kada je koncert neke svjetske zvijezde. Mnoge ulaznice za Adele su na taj način prodane.

Visoka cijena ulaznica

Mnoge kompanije za prodaju ulaznica, poput Ticketmastera koriste sustav poznat kao ‘dynamic pricing‘, odnosno, cijena karata ovisi o potražnji. Što je interes za određenog izvođača veći, to su i cijene ulaznica veće. Često cijene ulaznica za koncerte variraju ovisno o mjestu gdje se održavaju pa tako primjerice u pulskoj Areni možete platiti za travu, tribine, parter ili premium karte. Zbog toga što su karte same po sebi toliko skupe, one koje se najbrže rasprodaju su one koje najmanje koštaju, stoga ostanu samo premium karte koje mogu sezati i do 2,300 dolara kao što je bio slučaj s Beyonceinom Renaissance turnejom.

kupnja ulaznica

Ticketmaster drama

Iste probleme ima i ostatak svijeta. Priča o tome kako je u današnje vrijeme sve teže i teže kupiti ulaznice za neki koncert pokrenula je Ticketmaster drama s koncertom Taylor Swift. Naime, kada je trajala njezina sad već legendarna svjetska Eras turneja, ulaznice su se u Americi prodavale preko Ticketmastera. Stranica je tijekom prodaje crashala. To je ostavilo tisuće fanova da čekaju u virtualnim čekaonicama. U to vrijeme su botovi ugrabili ulaznice kako bi ih kasnije mogli preprodavati. Skandal je otišao toliko daleko da je firma Ticketmaster završila pred američkim Senatom na saslušanju.

U ovakvim situacijama kada postaje iznimno teško kupiti jednostavnu ulaznicu, žalimo za onim starim dobrim vremenima papirnatih ulaznica kada bar znaš da ako ih nisi uspio ugrabiti, da si zakasnio.

Foto: IMDb, Pexels

Učitati još
Zatvori