Ivanka Mabić Gagić izvršna je direktorica hrvatske podružnice tvrtke Aleph. Ivanka je prošle godine osvojila CROMA nagradu managera godine za srednja poduzeća te će ove godine svoju poslovnu perspektivu prezentirati i na drugom izdanju konferencije Women’s Weekend, koja se održava od 7. do 10. ožujka u Rijeci. Kako je biti žena u muškom svijetu, koje savjete bi dala mladim ženama koje žele krenuti u poslovni svijet, ali i kako se opušta nakon napornog dana, Ivanka nam je otkrila u intervjuu kojeg donosimo u nastavku.
Trenutno si izvršna direktorica hrvatske podružnice tvrtke Aleph. Koje su ključne strategije i inicijative koje su doprinijele vašem uspjehu te kako ste uspjeli postići takve rezultate?
Odabir kvalitetnih ljudi koji guraju, idu naprijed, proaktivni su i streme izvrsnosti u poslovanju. Ljudi su bili i ostali srce svake kompanije, pa su tako i ključni faktor našeg uspjeha naši ljudi, čije vrijednosti, mindset su napravili i još rade razliku. Strategija je bila polazišna točka od koje smo krenuli, gdje smo definirali tri stupa izvrsnosti. Prvi je bio fokusiran na proizvode i usluge koje nudimo klijentima odnosno prodajnu strategiju, potom procese i svakodnevni način kako radimo posao a da bi ostvarili zacrtanu strategiju. Treći stup je bio fokusiran na kulturu i kakve ljude želimo privući. Mi smo to nazvali value, operational and people excellence. Uz navedeno, usmjerili smo se na izgradnju branda među ciljanim skupinama. Na osnovu strategije i spomenutih stupova smo definirali aktivnosti i krenuli u egzekuciju. Malo po malo smo vidjeli rezultate našeg rada.
Kako tvoje kontinuirano usavršavanje, posebno u području poslovnog upravljanja i leadershipa, utječe na tvoju ulogu kao izvršne direktorice?
Kako kažu, pitanje je “koliko duboko možemo ući u tzv. „zečju rupu“. Njen prostor je neograničen što znači da je naš potencijal za samorazvoj i učenje, znanje isto tako neograničen. Na engleskom postoji sjajna fraza – be filled with wonder. Često se tako osjećam kada krećem u avanturu novog učenja. Ulagala sam u dva pravca, specijalističko znanje kao što je management i poslovno upravljanje, što mi je donijelo širinu u kontekstu businessa te u osobni razvoj, što mi je donijelo razvoj vlastite samosvjesnosti, odnosno samorazvoj. U kontekstu širine, što ste “širi” možete se kretati u više smjerova, ali i prepoznati ih u konačnici. Mislim da je širina jako važna, a pod širinom mislim na znanje.
Što se tiče osobnog razvoja, što više učimo i dublje kopamo i radimo na sebi, oslobađamo svoje potencijale, resurse, koji pridonose većem suosjećanju, radosti, užitku življenja, slobodi, a potom i većoj autentičnosti. Često pričam o servent leadershipu kao zadnjoj fazi osobnog, odnosno leadership razvoja, gdje je u biti uloga leadera da bude tu za druge, kroz prizmu služenja. Da bismo mogli biti tu za druge trebamo se i razviti do te razine. Razvoj je jedna od osnovnih ljudski potreba. Nakon što savladamo primarne potrebe, idemo na potrebe rasta i razvoja kao sto su samoaktualizacija, svrha, suosjećanje, kreativnost, istraživanje, i transcendencija. Postajemo širi, bolji, zadovoljniji i integralniji ljudi, a samim time i bolji leaderi, roditelji, prijatelji, partneri.
Imaš i CROMA nagradu za Managera godine 2022. Što ti znači ta nagrada?
To je bilo sjajno, upravo jer je bilo neočekivano i neplanirano. Dogodilo se “slučajno”, a opet nije “slučajno” jer kao što znamo slučajnosti ne postoje. Nagrada je bio svojevrsno vanjsko ogledalo puta i rada i truda te na kraju uspjeha koji smo ostvarili. Često ne slavimo svoje uspjehe, ponekad ih i ne prepoznamo, niti si damo dovoljno zasluga, pogotovo mi žene s vječitim imposter sindromom, tako da je ovo za mene bio izvrstan trenutak u karijeri gdje sam proslavila prijeđeni put.
Ostani u korak
s trendovima
Prijavi se na Journal newsletter.
Popričajmo malo o ‘ženama u muškom svijetu’. Još uvijek na vodećim pozicijama poslovnih firmi viđamo muškarce. Koji su izazovi s kojima se žene suočavaju u poslovnom svijetu, pogotovo kada imaju leadership ambicije?
Mislim da se žene susreću s predrasudama te ih se doživljava kroz prizmu određenih “tipičnih ženskih” uloga iz prošlosti, ali ne i kroz ulogu leadera, CEO-a. Ta uloga je bila uglavnom rezervirana za muškarce. Tako da su neki od uspješnih primjera žena u prošlosti često bile žene koje su funkcionirale iz svog muškog aspekta te u potpunosti potisnule svoju žensku stranu. Primjerice, Margaret Thacher. Žene često, da bi bile uspješne, trebaju potisnuti svoju žensku stanu i pretvoriti se u muškarca. Time brišu ono što ih čini ranjivim i podložnim raznim predrasudama. Također, mislim da postoje razlike koje svoje korijene povlače iz same biologije, gdje su žene uglavnom više fokusirane na management/upravljanje/strukturu/kvalitetu, a muškarci na networking pa žene često zbog toga propuste dobre prilike bez obzira na to što su potencijalno kvalitetnije za određenu poziciju.
Iz te perspektive bit će potrebno puno rada i vremena da se promijene ustaljeni obrasci ponašanja te da se okrenemo prema gledanju osoba, muških i ženskih, kroz integralnu prizmu, odnosno da i žene u sebi imaju i ženski i muški aspekt, a isto tako muškarci, kao i da možemo biti sve, jer jesmo sve.
Imaš li osjećaj da se moraš više truditi ili dokazivati u svom poslu samo zato što si žena?
Nemam taj osjećaj, no da se ponekad moram boriti s predrasudama, taj osjećaj imam.
Koje savjete bi dala mladim ženama koje žele slijediti tvoje korake i okušati se u poslovnom svijetu?
Da slijede sebe, svoje snove. Da pronađu svoju autentičnu viziju i idu za njom. Put je pun prepreka, no svaki kvalitetan put je uvijek pun prepreka, a isto tako znanja i mudrosti. I da uživaju u svom putu!
Ove godine si i jedna od govornica na konferenciji Women’s Weekend. Kako misliš da takva događanja unapređuju položaj žena u društvu?
Trebamo što više pričati o tome i dizati svjesnost tako da mislim da je Nevena napravila sjajnu stvar i uspjeh s Women’s Weekendom. Ovakva događanja nam pomažu da čujemo iskustva drugih žena, da se povežemo i pomognemo jedna drugoj te vidimo što mi same možemo napraviti da bismo unaprijedile status žena u društvu.
Kao poslovna žena imaš dosta postignuća, no koji su ti hobiji izvan posla, kako se opuštaš nakon napornog dana?
Sa suprugom i sinom obožavam gledati serije i filmove, tako da često aktivno planiramo što ćemo gledati. Sada upravo sa sinom koji ima 9 godina gledamo stare filmske klasike kako bi ih on upoznao i to nam je baš zabavno. Volim čitati, meditirati, šetati, kvalitetne razgovore. Uglavnom nakon cjelodnevnih aktivnosti volim mirnije okruženje, a u zadnje vrijeme mi jako paše tišina i povlačenje u sebe.
Foto: Ivanka Mabić Gagić