Jedna od najpotresnijih vijesti iz modnog svijeta, te sada već daleke 1997. godine, bez sumnje je bila ona o ubojstvu slavnog modnog dizajnera Giannija Versacea – utemeljitelja i glavne pokretačke snage svjetski poznatog brenda Versace. Danas je vrlo dobro poznato kako je dizajner stradao od ruke serijskog ubojice na stepenicama svoje raskošne vile u Miami Beachu, a ova tragedija, portretirana nedavno povodom 20. obljetnice smrti dizajnera u dokumentarcu The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story, ostavila je velik trag na modnu kuću Versace, ali i talijansku, pa i svjetsku modnu scenu općenito.
Mnogi su ostali ne samo zatečeni događajem, već i u velikoj nedoumici što će se zapravo dogoditi s kućom Versace, pogotovo uzme li se u obzir da je Gianni za modni imperij koji je izgradio bio alfa i omega. U trenutku kada je ubijen, Versace carstvo bilo je teško 807 milijuna dolara i podrazumijevalo je čak 130 butika diljem svijeta. Odjeća, modni dodaci, parfemi, namještaj i detalji za uređenje doma, pretežito su činili ovaj uhodan biznis, koji je nakratko ostao zaustavljen u vremenu. Neke modne kuće, poput Guccija i Chanela, bile su u stanju nastaviti bez svojih osnivača, no to nikada nije bila glatka tranzicija i zato je i Versaceu trebalo mnogo godina da ponovno sjedne na tron.
Od te kobne 1997., Donatella Versace postala je ključna figura brenda, iako je neosporno da je i u godinama koje su prethodile Giannijevoj smrti bila od velike koristi svom bratu. Jednako kao što je on bio istinski modni vizionar, Donatella je bila talentirana za PR i odnose s medijima te je postala njegova glavna poveznica sa celebrity svijetom koji je obožavao nositi Versace dizajn. Snažna i seksi odjeća za snažne i seksi žene, reklamirala se na supermodelima 90-ih, a obožavale su je nositi sve zvijezde holivudske A-liste.
Nije ni tajna da je Gianni Donatelli u posljednjih nekoliko godina svog života, pogotovo kada je obolio od raka, davao sve veću odgovornost u poslu, a osim što je dizajnirala modne dodatke za Versace, također je bila zadužena i za cijenom pristupačniju liniju odjeće Versus by Versace. Dirigirala je modne revije i reklamne kampanje, a svojom pojavom savršeno je utjelovljavala sve što je Versace predstavljao, pa kada je po bratovoj smrti preuzela poziciju kreativne direktorice kuće, svi su to smatrali prirodnim slijedom događaja.
Ipak, kao što je i bilo očekivano, trebalo je proći mnogo vremena i godina da stvari ponovno sjednu na mjesto, a Versace opet postane jedan od najutjecajnijih brendova. Poznata talijanska modna obitelj godinama se privatno i profesionalno suočavala s odlaskom Giannija iz njihovih života, što se nerijetko odražavalo i na kolekcije brenda. Donatella, navodno, nikada nije htjela biti centralna figura brenda, no s vremenom je ipak pronašla svoj fokus i od 2009. godine, kada je Christopher Kane došao dizajnirati za Versus, stvari su za Versace napokon krenule uzlaznom putanjom.
Ponovno je oživjela i haute couture priča Atelier Versace, a sada već uspješno desetljeće zaokruženo je događajem koje je na jesen prošle godine definitivno vratilo Versace na listu najutjecajnijih modnih brendova današnjice – modnom revijom u Milanu kojom je Donatella odala hommage svom bratu, povodom 20. obljetnice njegove smrti. Pistom su tada prošetale dizajnerove nekadašnje muze Naomi Campbell, Cindy Crawford, Claudia Schiffer, Carla Bruni i Helena Christensen i pretvorile ovu reviju u najveći spektakl tjedana mode unazad nekoliko godina.
Versace parfemsko carstvo
Usprkos atraktivnoj odjeći i modnim dodacima, zanimljivo je da su zapravo parfemi ti koji modnim brendovima donose ogroman profit. A tako je i u slučaju Versacea, talijanskog brenda koji već zbilja dugo vlada parfemskom industrijom. Određeni Versace parfemi, poput onih iz Versace Jeans kolekcije, mirisi su na kojima su odrasle brojne generacije, a u portfelju brenda do danas ih se našlo gotovo 60.
Prvi Versace parfem nastao je 1981. godine i zvao se Gianni Versace. U njegovom stvaranju, ali i stvaranju mnogih drugih Versace mirisa, sudjelovao je i sam Gianni, pokazujući veliki interes za osmišljavanje mirisnih kompozicija koje će nositi ime njegove modne kuće. I nakon dizajnerove smrti zaredale su se parfemske uspješnice za Versace, a s prošlom godinom, u kojoj je kuća Versace ponovno sjela na modni tron, savršeno se poklopilo i lansiranje novog parfema ove modne kuće.
DYLAN BLUE POUR FEMME
Dylan Blue njegovo je ime i namijenjen je ženama, a odlična je novost da je upravo stigao na hrvatsko tržište i od sada ga možete pronaći u Martimex parfumerijama. Donatella Versace za Dylan Blue pour femme izjavila je kako je riječ o mirisu koji je posveta ženstvenosti i u suradnji s francuskom parfumerkom Calice Becker kireirala je snažan, senzualan i rafiniran parfem za ženu koja je svjesna svoje snage.
Ova cvjetno-voćno-drvenasta kompozicija otvara se osvježavajućim sorbetom od crnog ribizla koji u kombinaciji s granny smith jabukom stvara neobičnu voćnu notu. Srce parfema čine divlja ruža, jasmin i vinogradarska breskva, a drvenaste bazne note pačulija, mošusa i bijelog drva nježno se miješaju i stvaraju jedinstveni eliksir.
Osim atraktivnog mirisa, podjednako atraktivno i u duhu kuće Versace je i pakiranje parfema Dylan Blue. Bočica je dizajnirana kako bi evocirala grčku kulturu i mitologiju te su pritom korišteni zlatni detalji i motiv Meduze, dok duboka plava boja asocira na Sredozemno more.
Jedinstvenost, snaga, senzualnost i elegancija, karakteristike su koje je u kampanji za ženski parfem Dylan Blue, pred objektivom Brucea Webera, savršeno utjelovila Faretta, mlada Trogiranka koja je trenutno jedno od najtraženijih novih lica na svjetskoj modnoj sceni.
Kampanja, koja je dobila vizuale i video, trenutno se pojavljuje svugdje u svijetu i bez sumnje radi se o jednom od većih mirisnih lansiranja kuće Versace u posljednjih nekoliko godina. Trenutak u kojem se parfem pojavio na sceni, zapravo se savršeno poklapa s velikim revivalom Versacea, kojeg predvodi omiljena Donatella.