Instagram se toliko razvio od vremena kada se sve radilo samo o lijepim slikama. Danas ga brendovi i tvrtke mogu koristiti kao moćan alat za marketinški uspjeh. No, s toliko ažuriranja, novih značajki, pravila i propisa, lako je previdjeti neke fine detalje platforme i propustiti prilike. Ili još gore, mogli biste napraviti ključnu pogrešku u svom pristupu, ograničavajući vaš uspjeh.
Jednako tako, na internetu ćete naići na brojne preporuke i savjete koje se na kraju ispostave pogrešnima. Stoga je važno uvijek pomno pratiti vlastiti rad i rezultate, ali i kako to radi konkurencija. Pravila se mijenjaju pa je važno pratiti promjene i nadogradnje koje čine neku društvenu platformu učinkovitom i korisnom za razvoj posla.
Instagram je golemo područje koje nudi mogućnost za razvoj i napredak, vidljivost i konkurentnost, no i vrlo lako možete pribjeći pogreškama i nanijeti štetu brendu. Kako biste doskočili greškama i zabludama, izdvojili smo 3 najčešće pogreške na Instagramu kako ih (više) ne biste činili.
Otuđenost od publike
Prilikom pokretanja Instagram računa za vaš brend ili tvrtku, lako se možete utopiti u metrici i pravilima. jedna od većih i učestalijih Instagram pogrešaka je zaboravljanje korištenja mreže na način na koji to čini vaša publika. Ključno je da poznajete svoju publiku, da “dišete” poput nje i s njom, da odgovoarate na poruke, komentare i storyje. Postavljajte sadržaj koji je blizak vašoj publici i koji joj je vizualno atraktivan, koji odgovara njihovim preferencijama i interesima. Važna je komunikacija u oba smjera kako biste se približili publici i s njom zaživljeli.
Ne zaboravite koristiti stranicu Istraživanje za pretraživanje hashtagova i tagova lokacije kako biste pronašli račune u svojoj niši ili koji odgovaraju vašoj ciljanoj publici. Budite tu, aktivni i aktualni, dostupni i zabavni. Sve je to dio slike koja je važna za uspjeh na Instagramu. Sudjelovanje s publikom kao osobom koristit će samo vašem brandu i pomoći vam da izgradite angažiranu zajednicu.
Kupovanje followera
Kupnja lajkova i followera je loša ideja općenito, ali jako loša na Instagramu. To je destruktivna praksa koja može uništiti vašu poslovnu reputaciju brže nego što vam je trebalo da kupite one koji vas “vole” i slijede. U svijetu društvenih medija istina izlazi vrlo brzo i vrlo lako na vidjelo i vaša klijentela neće biti sretna zbog toga. Još jedna stvar koja će vas odvući u neuspjeh jest da je to potpuno gubljenje vremena i novca. Povrat ulaganja (ROI) od kupnje sljedbenika i volje je iznimno nizak i pitat ćete se zašto ne vidite veći profit.
Uzmite si vremena da privučete i “odgojite” svoje followere i da organski ostvarite svoj cilj. Njegujte te odnose jer će oni dijeliti vašu stranicu s drugima. Vaš će se ROI eksponencijalno povećati i dugoročno će vam biti bolje.
Da biste stekli svoje followewre, možete održavati natjecanja u kojima dijele fotografije s vašim proizvodom ili stvoriti smiješni videozapis koji se odnosi na vašu tvrtku kako bi ga i drugi poželjeli vidjeti. Naravno, trebali biste što je više moguće promovirati svoj Instagram profil na svojoj web stranici, drugim društvenim mrežama i na svojim offline marketinškim materijalima.
Ne objavljujete (ili objavljujete previše)
Zašto izraditi profil ako ga nećete redovito ažurirati? Kada ignorirate profil, ljudi pretpostavljaju da vaše poslovanje nije ozbiljno, a i da niste vješti kada je digitalni marketing u pitanju.
Ne mogu vidjeti rast vašeg poslovanja ili novosti koje imate u ponudi.
Još jedan od razloga zašto biste se trebali aktivirati jest što će vas u protivnom zaboraviti. Uzmite si vremena za objavljivanje svakih par dana ili čak jednom dnevno. To vas drži u prvim redovima na feedu i publika će vjerojatno sudjelovati s vama.
Također, želite izbjeći biti tvrtka koja postavlja previše, pod svaku cijenu i ne promišlja kakav content postavlja već je samo važno da bilo što objavljuje. Možete se izvući s jednim ili dva dnevna posta, ali iznad toga postat ćete dosadni i nepoželjni. Sljedeći korak koji možete očekivati je unfollow.
Ključna stvar koju treba zapamtiti jest da se radi o angažiranju i komunikaciji s vašim ciljanim tržištem, a ne o poplavi sadržaja. Usredotočite se na odgovore na pitanja i komentare na svoje postove i objavljivanje kvalitetnog sadržaja. Kvaliteta u odnosu na količinu je uvijek pravilo kojega se vrijedi pridržavati. To će vam zasigurno priskrbiti toliko željno očekivane lajkove.
Foto: Unsplash